Problem med Media Transfer Protocol MTP

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av DiscoBoy, 26 apr 2011.

1. DiscoBoy

DiscoBoy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hello Android lovers.
    Jag har nyligen uppgraderat min X10 mini till en Arc och får inte MTP att fungera ordentligt.

När nallen var ny, gick MTP igång fint och jag kunde se enheten i utfuskaren, men sedan har jag lyckats sabba något, för nu får jag banne mig inte MTP-drivrutinerna att installeras korrekt.

Vanliga masslagring fungerar finfint, men just MTP hade varit skoj i.o.m. den trådlösa överföringen som där finns.

Jag har:
    * Avinstallerat MTP-drivaren i enhetshanteraren och låtit windows hitta den igen (Vilket han verkar misslyckas med)
    * Installerat MTP Porting kit från http://www.microsoft.com/downloads/...60-E862-4F19-BB26-C0CAFE798955&displaylang=en
    * Installerat och avinstallerat senaste PCCompanion utan att verka ha fått denna MTP-drivare.

Någon som har en susning vad jag kan ha sabbat och hur jag kan få igång allt igen? Jag är ingen komplett nybörjare i PC-världen direkt, men här har jag tydligen klickat för långt :)

Kan säga att jag har Android SDK installerat också och det har säkert sabbat något, men jag har försökt stänga av det jag kunnat där, inklusive USB-felsökning i nallen.

Arcen är rootad och det kan mycket väl finnas ett samband där, då det var ungefär då som MTP började strula.

2. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Råkade ut för samma som dig idag.
    Jag avinstallerade Android SDK och tog bort telefonen från enhetshanteraren.
    Pluggade sedan in telefonen igen så den installerade drivrutinerna på nytt och då funkade det som det skulle.

3. liath

liath Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Har samma problem med min Xperia Play. Hur jag än gör får jag det inte att fungera...

Edit: Om jag tar ut microsd kortet ur telefonen får jag MTP att fungera med USB kabel. Det fungerar inte via Wi-Fi dock vilket hade varit önskvärt. Har jag microsd kortet i telefonen fungerar det inte med kabel eller via Wi-Fi. Hur minneskortet kan påverka vet jag inte.

Edit2: Har löst hela skiten genom att kryssa för USB-debugging.

Last edited: 7 maj 2011