Problem: Problem med MHL-adapter

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av StefanLee, 9 apr 2012.

1. StefanLee

StefanLee Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej

Har tidigare skaffat samsungs egen MHL-adapter för att vida lite filmer osv på teven.

Tyvärr funkar den inte helt okej, men på ett märkligt sätt. Direkt när jag köpte den kom bilden upp direkt, men försvann sedan och gick ej att få tillbaka. Jag har provat att koppla in ström först, sen telefon och sist teve mm utan att få det att funka. Tänkte att det hade med att jag använde en 10m hdmi kabel och lade ner.

Provade idag med en kortare kabel, och det funkade direkt. Efter kanske tio minuter blev det green screen och sen svart, har inte fått fram bilden sen dess.

har läst att en del haft problem med adaptern men det är lite störigt när den först funkar och sen inte.

Tips?

2. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Vet inte om det hjälper dig men jag gör alltid så här (och har en 10 m hdmi kabel):
    1. koppla adaptern med hdmi kabeln (kablen sitter alltid i tv:n, tar aldrig bort den)
    2. koppla in strömmen i adaptern
    3. koppla mobilen till adaptern
    4. sätta om till rätt hdmi uttag på tv:n (i mitt fall på sidan av tv:n)
    Ovanstående fungerar alltid, tror att punkt 4 är viktigast att ta just sist för det är ju tv:n i sig som skall upprätta "kommunikationen" med mobilen och inte tvärtom.