Problem med Micro SD kort i Hero

Discussion in 'Allmänt' started by Toobie, Apr 19, 2010.

1. Toobie

Toobie Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej

Köpte för ett tag sen en Hero och den har fungerat suveränt fram tills denna morgon.

Tänkte byta ringsignal och lägga in en ny på mobilen via USB kabeln vilket har fungerat förut. Kopplade in telefonen, startade montering, kopierade över filen och avslutade monteringen.

Märkte då att filen inte hade blivit överkopierad, fanns ingenstans på minneskortet. Provade då att redigera och ta bort andra filer och dom försvinner i filemanagern, (Astro filemanager) men när jag startar om applikationen är dom där igen.

Har försökt att formatera mitt minneskort vilket inte fungerar. Har provat formateringen i mobilen och via Windows. Får inget felmeddelande men inga filer försvinner.

Upptäckte även att mina offline låtar i Spotify inte var offline längre och programmet började ladda hem dom igen vilket fyllde mitt minneskort då de tidigare filerna antagligen fanns kvar(?).

Provade att sätta in mitt gamla minneskort jag hade sen tidigare. Här är det inga problem att kopiera över filer, redigera eller liknande så problemet verkar ligga i mitt nya minneskort.

Är kortet trasigt? Det funkar ju att läsa filer från det och kopiera från mobilen till datorn. Men inte åt andra hållet.

Jag är förvirrad. o_O

2. Toobie

Toobie Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Problemet är löst genom att jag fick ett helt nytt kort från affären.