Problem: Problem med mitt lösenord (mönster).

Diskussion i 'Galaxy S21 Ultra' startad av Tekinpata, 9 september 2023.

  1. Tekinpata

    Tekinpata Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 augusti 2018
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7 Plus
    Tja! Jag skäms oerhört över detta och jag har strulat till det rejält. Jag har bytt mönster som mitt lösenord (jag la till fingeravtryck, så jag kommer ju in i telefonen) och jag kommer f*n inte ihåg mitt nya mönster och jag har försökt att testa med olika mönster men fått hjärnsläpp, kommer f*n inte ihåg det?!?! Jag har testat att logga in kanske lite för mycket så jag har låst mobilen i 30min.. Så om jag testar ett annat mönster igen kommer det väl bli låst i 1h? Men i alla fall, finns det på något sätt jag kan ändra mitt mönster utan att jag behöver "logga in" på Skärmlåstyp eller är det bara fabrikåterställning som gäller?

    Varför jag inte bara kör med fingeravtryck är för att min brukar balla ur titt som tätt så och kommer inte in med det utan bara med lösenord/pin/mönster.

    Oerhört tacksam för hjälp!!!
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Staff Member

    Blev medlem:
    9 juni 2011
    Inlägg:
    31.877
    Mottagna gillanden:
    20.999
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Nope, möjligen om Samsung har något eget att kunna ändra mönstret men annars är det återställning som gäller
     
    Kristy gillar detta.
  3. MultiMan

    MultiMan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 november 2016
    Inlägg:
    1.070
    Mottagna gillanden:
    1.768
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Finns det verkligen inte pinkod som man kan ange istället, eller är inte det tvång på Samsung? Låter dumt isf. Kört 6-siffrig pinkod i många år som backup om annat krånglar.
     
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Staff Member

    Blev medlem:
    9 juni 2011
    Inlägg:
    31.877
    Mottagna gillanden:
    20.999
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Har man valt mönster så kan man inte ha pin-kod också mig veterligen. Det är antingen eller.
     
  5. Leo83

    Leo83 Android Medlem

    Blev medlem:
    5 januari 2012
    Inlägg:
    5.315
    Mottagna gillanden:
    5.581

    MINA ENHETER

    Har också för mig att man måste ha pin som backup... @Tekinpata@Tekinpata vad händer om du går in på Inställningar och ändrar mönster - har för mig att man då måste ange pin för att byta, samma sak om man ska byta/ändra fingeravtryck.
     
    Kristy gillar detta.
  6. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 juni 2015
    Inlägg:
    2.608
    Mottagna gillanden:
    1.136
    Operatör:
    -
    Telefon:
    -

    MINA ENHETER

    Operatör:
    -
    Telefon:
    -
    Info:
    -
    tips om du bor i stockholm och har garanti kvitto kvar lämmna in den för service ej gratis utan kostar pengar tyvärr försvinner allt i mobilen
     
  7. Leo83

    Leo83 Android Medlem

    Blev medlem:
    5 januari 2012
    Inlägg:
    5.315
    Mottagna gillanden:
    5.581

    MINA ENHETER

    Det känns ju onödigt då TS fortfarande kommer in på telefonen med fingeravtryck och kan så ledes backup allt och återställa telefonen själv.
     
    Kristy gillar detta.
  8. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Staff Member

    Blev medlem:
    9 juni 2011
    Inlägg:
    31.877
    Mottagna gillanden:
    20.999
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag har för mig att det är antingen mönster eller pin-kod inte att pin-kod krävs. Jag har för mig att du inte ens kan ha pin-kod om du valt mönster
     
  9. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 september 2016
    Inlägg:
    1.922
    Mottagna gillanden:
    859

    MINA ENHETER

    Behöver man inte ange pin kod efter x antal dagar ? Så var det med min gamla s21U.
     
  10. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Staff Member

    Blev medlem:
    9 juni 2011
    Inlägg:
    31.877
    Mottagna gillanden:
    20.999
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det är om du kör med pin-kod. Har du mönster så ersätter det pin-kod alltså ange mönster efter x antal dagar. Eller har du kört med mönster + pin-kod?
     
    Klurre gillar detta.
  11. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 september 2016
    Inlägg:
    1.922
    Mottagna gillanden:
    859

    MINA ENHETER

    Trodde att man alltid måste ha en pinkod.
     
  12. Tekinpata

    Tekinpata Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 augusti 2018
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7 Plus
    Hej allihopa! Jag ber om ursäkt för ett väldigt sent svar, då jag blev ganska sjuk och inte har haft ork på att svara er! Det finns ingen backup på lösenordet (kanske finns det, men när jag använde mönster+fingeravtryck så kom det aldrig upp att jag ska ha en backup). Det jag även uppmärksammade va att man måste logga in med sitt lösenord (mitt mönster som jag hade glömt bort) för att göra en fabrikåterställning. (Ni kanske redan visste det, men för mig var det nytt!) Så fick gå in via Recovery Mode och göra en återställning. Fick även lite panik efter jag hade gjort en återställning, det kom upp att jag var tvungen att logga in med mitt lösenord (mönstret) för att komma in i mobilen igen. Såg dock att det var en liten otydlig (för mig iallafall) text under allt där det stod "Logga in med ditt Google konto". Nu är allt löst som tur är!

    Men jag är tacksam för era svar och ett tips från coachen, gör INTE som mig och kom ihåg ert lösenord!

    Mvh
     
    Kristy, Heleg och chraist gillar detta.