Problem med MMS och Internet i Samsung

Diskussion i 'Allmänt' startad av PiaJ, 20 juli 2011.

1. PiaJ

PiaJ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Köpte en Samsung Galaxy GT-I5503 när jag var i Kenya och får varken internet eller MMS att fungera i Sverige. När jag googlat problemet har jag hittat info om att modellen i europa även heter Samsung i5500, Samsung Galaxy Europa, eller Samsung Galaxy 5 men inget svar på hur jag kan få den att fungera.
    Någon som vet hur jag kan lösa Internet och MMS problemet?

2. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

har du rätt apn inställningar? under trådlöst och nätverk/mobila nätverk åtkomstpunktsnamn
    kolla så dom stämmer överens med din operatör. mer info finns i swedroids wiki.

3. PiaJ

PiaJ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har försökt ställa in APN manuellt men inte fått det att fungera. Lyckades få igång internet, men MMS fungerade fortfarande inte. Från teleoperatören har jag olika APN för mms och för internet vilket innebär problem om jag har samma inställningar i samma APN. Provade göra två olika APN, ett för internet och ett för MMS, då fungerade internet men inte MMS. Internet fungerade när jag skrev in APN type - "default, supl" som jag lyckades googla fram, men för mms hittar jag ingen APN type...

4. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Då tycker jag du ska ringa din operatör, min hjälpte mig när jag hade problem med mms,

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

PiaJ gillar detta.