Problem: Problem med MMS

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av ch08, 2 apr 2013.

1. ch08

ch08 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!
    Hade inte det här problemet på min gamla Note II.
    Om jag avaktiverar Nexus 4 åtkomst till internet under inställningar och mobila nätverk för att spara lite batteri och någon cskickar ett MMS hämtas inte det nästa gång jag aktiverar mobil data.
    Får inte äns ett meddelande om att det hämtas vid nästa uppkoppling som på min gamla telefon.
    Har redan förlorat 3 MMS. Verkar som om jag kommer få ha det aktiverat.
    Någon som upplevt något liknande?

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

2. audiot

audiot Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm..

Hej,

Har precis samma undran och jag tänkte också fråga här om någon vet om det finns någon kommande lösning/inställning som gör att det kommer fungera att ta emot MMS utan att ha datatrafik aktiverat alltid?

På min Arc jag hade tidigare behövde man inte ha datatrafik aktiverat för att ta emot MMS, det aktiverades automatiskt för att ta emot det när MMS kom.

Detta + att man inte får en blinkande avisering vid missat samtal tycker jag personligen är dåligt.
    Har provat light flow men det blinkade lite när det ville + att det fortsatte att blinka efter att man läst sms mm.

Mvh

3. ch08

ch08 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej igen!
    Har gjort några ytterligare tester, men det fungerar fortfarande inte.
    Vill inte ha mobildata uppkopplad hela tiden bara för att kunna ta emot MMS.
    Hoppas det kommer en lösning på det här!

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

4. audiot

audiot Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det som jag funderat lite på är att jag inte fick några automatiska inställningar för MMS när jag startade upp telefonen första gången, det har alltid kommit automatiskt på dom andra jag haft tidigare. Jag fick gå in på telenors sida och skicka dom till min telefon, dock finns inte LG E960 med som alternativ i listan, så frågan är om det är som så att det inte finns någon skräddarsydd inställning till dessa lurar än?

Mvh