Problem: Problem med mobil surf

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Tonyboy, 9 november 2011.

1. Tonyboy

Tonyboy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har använt min sgs2 i ungefär 3 timmar och jag är riktigt missnöjd med hur mobila surfen fungerar.

Den över statusraden pendlar oavbrutet mellan 3G, H och H+ vilket är riktigt irriterande. Använder man telefonen som en "wifi hotspot", alltså använder telefonen som en mobil bredandsrouter så går det allmänt segt och har usla svarstider.
    Har kört med en Desire tidigare som fungerat superstabilt som wifi hotspot.

Vad betyder 3G, H resp H+
    Varför pendlar telefonen mellan dessa?
    Är det någon som har råkat ut för samma problem och har en lösning?

/t

2. bombhills

bombhills Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej! Vad har du för operatör?
    Halebop har haft problem med sitt nät på sistonde, men det verkar fixat nu. Har man telia är man nog också drabbad. Hoppas det löser sig för dig! Annars kontakta din operatörs support. Det är nog där felet är.

3. luttman

luttman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det är band hastigheten.. 3g, HSDPA, och HSDPA+ det är vilken signal du har gårr in i telefonen.
    Beroende på hur nära du är masten och vilken operatör du har så skiftar dessa.
    Byt till en bättre opperatör eller flytta närmare masten... Seriöst så ne jag har inte det problemet jag har telia och det flyter på som attan

4. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

5. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Lite olika på olika operatörer, men överlag så ligger den med 3g-data när du inte använder den och sen växlar den upp när du aktivt använder uppkopplingen. Sen beror det ju på mottagning gentemot olika master också såklart. Du får ju inte långsammare surf bara för den varvar ner när du inte använder den, bara onödigt att störa sig på problem som inte finns ;)

6. Tonyboy

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag provat lite alla möjliga tricks för att försöka få det lira lite bättre men det fungerar fortfarande inte lika bra som min desire.
    Har kommit under fund med att det inte är hastigheten som är själva problem utan att det är svarstiderna som är sega.
    Både bor och jobbar på ställen där det är krypavstånd till masterna så mottagningen är inget problem.
    Loggar ofta in till jobbet och knackar i terminalfönster, ibland får man vänta en liten stund innan tecknen man skriver ekar tillbaka o dyker upp på skärmen. Ibland hinner man skriva 10-12 tecken innan man ser nåt på skärmen. Det blir ganska intressanta effekter då man scrollar med musen eller trycker page down... :)

Jag har provat disabla dom frekvenser som inte används, provat med att disabla hsupa och hsdpa, provat med att stänga "fast dormancy" utan framgång.

Förutom 1 gång så fick jag det att fungera utan någon som helst "laggning", och det var när jag pratade i telefon samtidigt som jag surfade med luren. Då gick det riktigt bra...

Jag tror helt enkelt att det är så att HTC har optimerat initieringen av dataöverföringen bättre än samsung.
    Det verkar vara en bra lur annars så jag får väl ge det en chans...

/t

7. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.286

MINA ENHETER

Kolla dina apn inställningar och jämför med wikin. Har man fel apn inställningar kan det bli problem med Internet.

Problemet kan också ligga i sim kortet, även om det fungerat i din tidigare telefon.

Sent from Tapatalk

8. Tonyboy

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tips,
    Var faktiskt o pratade med butiken i fredags och fick ett nytt simkort direkt då mitt gamla var från c:a 2006. Men det hjälpte inte mycket.
    Har samma APN som min desire och där är det inga problem.

9. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.286

MINA ENHETER

Hade ungefär samma problem med en Motorola Defy jag har,på den laborerade jag lite med APN inställningarna och dom som finns i WIKIN för Telenor var inte samma som dom telefonen hämtade automatiskt. Efter att jag ändrade APN (skapade en ny) fungerade internet som det skulle.

10. Tonyboy

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok, ska kolla i wikin.

/t