Problem med mobilt nätverk.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av osterlichtenich, 3 mar 2011.

1. osterlichtenich

osterlichtenich Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej

Har haft min desire i snart 1 år, har fungerat skitbra men nu på senaste så har den inte kunnat ansluta till internet (mobila nätverket), wi-fi har fungerat perfekt men när jag trycker att jag vill ansluta med mobila nätverket så står det bara "Använd telefonen för dataanslutning nät Wi-Fi inte är tillgängligt", den försöker inte koppla upp och jag har inte Wi-Fi på.
    Har även kollat runt bland "Inställningar för Wi-Fi Hotspot", återställt det utan att problemet försvunnit.
    Sökte runt här i forumet utan att hitta någon med liknande problem..

Någon som vet hur man löser detta?

Mvh
    Osterlichtenich

2. aliendavid

aliendavid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Knepigt att komma på vad det kan vara, men hur försöker du koppla upp? Bara via inställningar-trådlöst och nätverk, eller har du provat att bara starta webbläsarn utan att köra igång wifi?

Får du något felmeddelande då? Fattar inte riktigt vad wifi-hotspot har med saken att göra?

Kolla även igenom att dina APN- inställningar(åtkomstpunktnamn heter det i Desire) är rätt(jämför med vad din operatör skriver att du ska ha för inställningar på deras hemsida), att de inte har ändrats eller at din OP har ändrat dem!

3. osterlichtenich

osterlichtenich Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du hade rätt, det var på åtkomstpunktnamn :) tack