Problem med nästan alla program..

Diskussion i 'Legend' startad av moodie, 17 jun 2010.

1. moodie

moodie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena.. Har haft min HTC Legend och har redan fått ett drygt problem.. Det hände efter att jag uppdaterade den nya uppdateringen som det händer.. När jag ska öppna nästan alla program som: Meddelanden, Email, Vädret och friendstream t.ex. så kommer det upp ett felmeddelande som lyder : " Tyvärr! Processen com.htc.android.mail för programmet Meddelande stoppades oväntat. Försök igen..

Har testat många olika saker som att göra systemåterställning osv men ingenting fungerar.. Det börjar bli ett drygt problem när man just fått den och vill kunna använda så mycket som möjligt.

Hoppas någon har något bra tips!

2. roxpace

roxpace Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det kan faktiskt tro det eller ej, vara fel på hårdvaran i telefon.

I övrigt se till att INGA program är installerade när du testar dessa funktioner efter en återställning för att veta säkert.

3. moodie

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det skulle ju vara helt sjukt isf.
    Ja jag har testat när inga program är installerade..

4. softarn

softarn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Med systemåterställning menar du hard reset?

5. moodie

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja precis. Det är väl som en "factory reset" ?

6. roxpace

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Se även till att SD korter är helt tomt

7. moodie

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja har formaterat även det! eller ja tagit bort allt som går. Är drygt att det är även i telefonboken så blir lite svårt att ringa nu också.. Ja jag vet inte vad jag ska ta mig till. Är väldigt frustrerande

8. Snowbear

Snowbear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vänd dig till återförsäljaren du har uppenbarligen nåt jobbigt fel efter som den är så ny borde du inte hunnit installera in nå skit i den som sänker den!?

9. bbn

bbn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har haft min legend snart en månad, och Friendstream har fungerat felfritt för mig tills för ett litet tag sen, kan dock inte säga exakt när. Men jag har friendstream två sidor åt vänster från start iaf, och nu uppdateras den aldrig, står bara Friendstream och helt tom på uppdateringar. Vill jag uppdatera manuellt så kommer jag till en svart skärm, sen står det "Processen com.htc.friendstream för programmet Friend Stream stoppades oväntat. Försök igen." Och jag får tvinga fram en stängning, enda alternativet.. Har fått två android-updates sen den köptes, har gjort båda. Antar att det är efter första eller andra som friendstream sluta fungera.. Why?

10. alekar-6

alekar-6 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fått precis samma problem.. Tror att det uppkom efter den senaste uppdateringen.

11. Verb

Verb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aaaargh! Min flickvän har precis samma problem med sin Legend. Någon som har fått det att fungera igen? Gick det med en fabriks-återställning?

12. alekar-6

alekar-6 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick oxå samma problem.. Det löser man genom att supa bort mobilen på midsommar ;)

13. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma problem här, även om problemet förekommer med både SMS-widgeten och nyhetsappen. SMS widgeten har börjat ge ForceClose 2-3 ggr om dagen, nyhetsappen uppdaterar aldrig widgeten automatiskt fast synk är inställd, friend stream ligger alltid efter och kraschar...

...känns extremt buggigt det här.

14. roxpace

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det inte ofta så att instabilitet oftast är en kombination av flera ting som installerade appar som påverkar systemet negativt. Dessutom har jag ofta undrat hur mycket som egentligen städas bort då man avinstallerar en app för att hålla systemet rent.

15. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ett tips till er som har dessa problemen. Köp launcher pro plus istället så får ni tillgång till de flesta av dessa widgets åtminstone i en inte allt för avlägsen framtid. Nu finns people och bokmarks. Men flera andra är på gång också. En som ska vara likanda friendstream. Ska bli intressant och se hur den fungerar och ser ut när den kommer :).

Just friendstream tycker jag är väldigt buggig på min ibland den updaterar väldigt konstigt. Inte det senaste och de känns som att den missar en del. Samt de få gånger jag själv postat något via det dyker det inte upp men det visas på facebooks hemsida :S

http://www.launcherpro.com/

16. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

hur gör jag en systemåtersällning...?;) känns lite pinsamt att fråga, men hittar inte det.