Problem med nätverksfjärr

Diskussion i 'Samsung' startad av qURe, 28 dec 2011.

1. qURe

qURe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nyligen skaffar en tab 10.1 och en series 7 smarttv. Självklart drog jag hem samsung smart wiev tab för att kunna använda den som fjärr, streama från tv osv. Fungerade klockrent! Igår när jag skulle köra allshare från min s2 till tvn genom wlan så upptog ett nätverksproblem när telefonen skulle ansluta till teven. Jag ställde om till wsp o sen var det inga problem. När jag lite senare skulle dra igång smart wiev för å streama lite så upptäckte jag att den hade slutat fungera. Gick in i teven o kollade inställningarna för nätfjärr och taben låg där som en tillåten enhet. Gjorde en ominst på appen utan resultat. Gjorde factory reset på taben men det hjälpte inte häller. Tog bort taben från tillåtna enheter men taben o teven vägrar hitta varandra. Gjorde sen reset från dl läge på bode programvarao cash.
    Gjorde sedan en återställning på teven och sen en fireware uppdatering till den senaste. Fungerar fortfarande inte. Smart wiev i S2an fungerar inte häller men jag kan ansluta allshare över wifi.
    7 resultatlösa samtal till supporten och problemet är fortfarande inte löst.
    Googlade lite om problemet och hittade en med samma problem men det enda som framgick var att problemet låg i routern, men inte hur han löste det.
    Tog fram min jobbdator för att försöka uppdatera taben. Den hade inte varit anslutet till mitt wifi på ca 3 veckor och nu hade nätet slutat fungera på den.
    Alltså borde problemet ligga i routern?
    När det kommer till routrar och närverk så tar min kunskap stopp så nu hoppas jag att nån här ska kunna hjälpa mej.
    Vad ska jag göra för att få igång på grejerna igen?

2. qURe

qURe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Löst. Fel i routern.