Problem: Problem med Nätverskoperatörer

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av sp3tan, 27 jul 2014.

1. sp3tan

sp3tan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå där. Det är såhär att jag har fått låna en HTC One M8 från en polare som är nu på semester. Mest för att kunna testa och se om jag också vill köpa en. Jag har ett Nano Sim-kort som jag nyligen fyllt på för att använda den med telefonen men problemet är att jag inte vet om den varken är låst eller inte till någon operatör. Sim-kortet är ett comviq kontantkort med Fast Pris tankat på det. När jag kör in kortet så får jag täckning och allt det men när man trycker på Power Button för att stänga av skärmen och sen för att sätta på den igen så står det att den inte har någon tjänst överhuvudtaget, även med full täckning. När jag försöker exempelvis slå in *111# för att kolla saldon så står det: Anslutningsfel eller ogiltlig MMI-Kod och när jag ringer någon så stängs det av någon sekund precis efter första pipandet. Jag har också kollat runt lite på forumet och sett att en del kört med *#*#4636#*#* för att testa och ändra men det funkar överhuvudtaget inte. Dom ända nätverksoperatörerna jag får ut är: Telenor SE, Sweden Mobile, Sweden3G, Telia S, IQ, SWE, 3 SE. Ingen av dem funkar, dom ger mig samma typ av fel när man ska försöka kolla sin egen saldo eller när man ringer. Har ni någon aning om hur man kan åtgärda detta? Finns det något man överhuvudtaget kan göra o_O

Kom också ihåg att på denna telefonen så har min polare unlockat bootloader, rootat, installerat ARHD 8.1 custom rom och kört S-OFF på den.