Problem med navigatorn

Diskussion i 'Desire HD' startad av hjertis, 19 jan 2012.

1. hjertis

hjertis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Finns det fler som har problem med att navigatorn startar om sig hela tiden?

Vi har testat att nollställa hela telefonen till fabriksläge utan resultat.

Finns det någon annan som kan ha en lösning?

2. Droid_276

Droid_276 Guest

Är inte det en fråga som ska tas i Galaxy Nexus-forumet?

3. hjertis

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Nej, det gäller en polares DesireHD.

Naivigatorn suger ur hans batteri hela tiden och telefon tror han är i docka när han stoppar i laddaren.

4. Droid_276

Droid_276 Guest

Jaså, my bad.

Detta är locations vi talar om? Billäge förstås?

Appen startar om efter att den kraschar om jag förstår rätt? Har ingen erfarenhet av det. Är det den nya versionen av locations? Vet att det kom en uppdatering för ett tag sen.

Angående att den startar av sig själv eftersom att den tror att mobilen är ansluten till en docka: Finns det ingen inställning som kan förhindra detta? Om jag inte minns fel finns väl billäge i inställningar och där kan man välja om den automatiskt ska starta billäge.

5. hjertis

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Ja det sägs att det ska finnas en inställning för de, men ingen av oss hittar den.

Saken gäller att appen startar hela tiden och går inte att stänga av.

Borde man inte kunna flasha in någon rom utan sånt "lull-lull" och bli fri problemet?

6. PeterD

PeterD Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Kanske kan vara skräp i usb kontakten som gör att telefonen tror att den är dockad.

7. swampmonkey

swampmonkey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

lite tryckluft och rensa ur kontakterna, testa med en annan laddkabel om den ni använder triggar bilpanelen.

du kan ju alltid flasha in en ren rom, typ cyanogen, Virtous quattro och få 4.0.3, eller flasha in typ Android Revolution och avinstallera locationsprogrammet genom titanium backupp.

8. Droid_276

Droid_276 Guest

Ska man verkligen använda tryckluft på en mobiltelefon? Tryckluft använder ju en oljesmörjare, därav är det inte endast ren luft utan också en oljedimma.

Finns däremot också för instrument.

9. hjertis

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Vi har tryckluft utan smörjare och med avjoniserare på jobbet så det är lugnt. Är säkert något som ligger i kontakten. Får kolla upp de på måndag på jobbet.

10. andeb

andeb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fått problemet att locations startar sig själv, utan att laddare eller ngt annat är anslutet! telefonen är avstängd men försöker starta sig själv så man kommer till låsskärmen.

Locations uppdaterade sig själv idag och efter det startar programmet om ca 1 gång per minut. Har försökt starta om telefonen, ta bort senaste uppdateringen, ta ur batteriet men inget hjälper....

HJÄLP vad gör man?

11. slarva

slarva Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fick samma problem igår, dock så startar inte min 1 gång i minuten utan hela tiden bara någon sekund efter jag stängt av det igen, provat starta om telefonen och avinstallerat alla uppdateringar men inget hjälper... Detta sker alltså helt oprovoserat den kan ligga med släckt skärm och hux flux börja lysa, låser man då upp telefonen så är man inne i locations...

Även upptäckt att när jag trycker på "telefon" så man kommer dit man får knappa in nummer så längst ner till höger har ny navigator symbolen dykt upp, även när jag är i ett samtal så finns den där nere samt att det kommit 2 nya knappar mitt i bilden "lägg till" och "parkera" och sen slår den på högtalaren av sig själv när jag påbörjar ett samtal.

Nån som har koll på vad som kan vara fel?

Last edited: 21 feb 2012
  12. slarva

slarva Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tror jag löst problemet nu faktiskt, har då inte hoppat upp sedan igår eftermiddag.
    Installerade 2 appar från Android market, började med "Car Dock Setting" då jag inte kunde hitta inställningarna för bilpanelen i telefonen, i det programmet bockade jag ur allt, sedan installerade jag "Doc No-Op" som startar "ingenting" istället för bilpanel. verkar då funka hittils :)