Problem med Navigon

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Stojfan, 24 sept 2010.

1. Stojfan

Stojfan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Installerade Navigon inatt. Självklart så vart det problem på en gång.

När man installerat så ska den ladda ner kartor m.m. Detta går dock inte.
    Man har två alternativ. Antingen koppla in via usb eller köra via wlan.

Väljer jag wlan så kommer det upp Connection Failed på en gång.
    Vad kan detta bero på? Jag har Wifi igång.

Väljer jag usb så kommer det upp att det inte finns nått minneskort i telefonen.
    vilket är rätt förståerligt eftersom att man måste mounta mobilen till datorn för att kunna ladda ner kartorna, och då har man ju inte tillgång till korten genom mobilen.

Hur fasen ska jag göra detta? På polarens Desire så funkar det klockrent. Han kunde ladda ner utan problem, men inte jag :S

2. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag använde Navigons egna program som finns på deras hemsida.

Ladda ner det till datorn, kryssa i vilka kartor du vill ha (personligen tog jag bara Sverige, ca 100 mb eller så) och så mountar du minneskortet till datorn.

Navigon på telefonen skapar en mapp i ditt sdcard eller sd, programmet du installerat på datorn letar sedan helt enkelt efter denna mapp på alla minneskort (eller ett du väljer själv), och för sedan över kartor dit.

När du sedan är klar unountar du bara och startar Navigon så finner den vad den letar efter.

Ursäkta om jag är lite vag och osäker, länge sedan jag gjorde detta då jag bara tog Navigons 30 dagars trial.

Kör Co-Pilot då detta gick att köpa direkt i market och jag var riktigt nöjd med det under testperioden på 24 timmar. Riktigt bra funktioner.

Det negativa är bara att kartorna i Co-Pilot verkar vara riktigt dåliga, varje gång jag rest någonstans den senaste månaden har jag varit tvungen att använda Google Maps de sista ~200 metrarna, då Co-Pilot bara droppar av mig mitt i ett tättbebyggt område och säger att jag är framme. Man får då räkna med ca 5-10 minuters fortsatt letande efter sitt mål.

Så nu blir det snart Navigon igen!

3. Stojfan

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag antar att du menar Navigon Fresh? Jag har laddat ner det, och programet hittar inte min mobil när jag kopplat in och mountat. Och jag kan inte välja kartor.
    Det kanske är olika om man har betalat för programet eller gör som jag och laddar ner från Aptoide.
    Men jag fattar inte varför det inte går att ladda ner via Wlan :/

4. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej jag tror inte det är problemet.

Med navigon MÅSTE man nog ha ett navigonkonto till att börja med (deras skydd mot pirater).

Har du ordnar det med trial eller licens kan du tanka navigon från market.

Det går enbart med navigon fresh och sd kortet från telefonen.
    Vet att det är krångligt som fan och att det tog mig lång tid att klura ut :P

5. Stojfan

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har fixat nu iallafall. Laddade ner crackat från TB. Dock så kan jag inte testa fullt ut just nu pågrund av regnet, och ni vet ju hur dålig gpsen är i sgs hehe.

Men men. Funkar de som jag vill så blir det att köpa senare. Helt klart värt att ha ett ordentligt nav program i mobilen

6. Qledo

Qledo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ladda ner googlemaps BRUT... funkar skit bra. gratis oxå

7. Stojfan

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Haha google maps har inget ordentligt navigeringsprogram. Och verkligen inte så fint och bra som Navigon, som är ett äkta navigeringsprogram, vilket jag inte anser att google maps är.

Ops. Tänkte inte på att det stog Brut. Så bortse från de där hehe. Men jag använder heldre Navigon ändå. Funkar kanon :)