Problem med Nordic rom?!

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Droid_281, 2 jun 2011.

1. Droid_281

Droid_281 Guest

Har precis flashat till Nordic froyo då jag tröttnat på att vänta på den tyska 2.2 och är någorlunda nöjd förutom skärmstyrkan! Innan var den mycket ljusare och hade inga som helst problem med att läsa/se den i fullt dagsljus. Nu är den mörkare och ute i direkt solljus syns det dåligt.

Det spelar ingen roll om jag aktiverar automatisk ljusstyrka eller inte problemet kvarstår! Den är inte lika ljus. Har gjort en factory reset efter att jag flasha in nordicen men det är ingen skillnad.

Någon som upplever samma problem?

2. Droid_281

Droid_281 Guest

Efter lite sökande och hjälp från Xda så är det tydligen så att i Eclair 2.1 så stämde visst inte skärminställningarna riktigt, dom var tydligen lite för ljusa! Efter att ha uppdaterat till 2.2 så har detta rättats till och har då aningen svagare styrka på displayen men jag tyckte att man fick problem med att se nåt överhuvudtaget i solljus och gillade de inte!

Har löst problemet med att roota telefon och installerat Ledefy appen där man kunde justera upp ljusstyrkan högre än vad som tilläts i originalinställningen så nu är allt frid och fröjd igen och telefonen är fullt läsbar i solljus :D