Problem: Problem med Note batteri

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Gäst55, 28 jun 2013.

1. Gäst55

Gäst55 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag fick problem med batteriet till min Galaxy Note redan innan jag uppdaterade till Jelly Bean. 1.5 år gammalt så jag tänkte ersätta det.
    Efter uppgraderingen till Jelly Bean så köptes ett nytt batteri men problemen fortsatte.

I grova drag så beter sig batteriet OK från 100% till ca 50%. Sedan så förlorar den nivån väldigt snabbt. Noten tappar laddning även om den är i Deep sleep mode och i princip inget som jobbar i bakgrunden.

När jag startar om mobilen så brukar den förlora laddning ner till 10% direkt. Jag köpte ett till batteri och exakt samma problem inträffar.

Min fråga är om någon har haft samma problem?

Är det ett Jelly Bean problem? Måste man kalibrera ett nytt batteri på något sätt?

Tack på förhand

2. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Har du provat att göra en fabriksåterställning av telefonen?

3. Gäst55

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret.

Ja efter att uppdaterade till Jelly Bean så gjorde jag en fabriksåterställning.

mvh

4. Gäst55

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej igen,

jag bifogar en skärmdump. Som sagt, batteriet är ok fram tills den når hälften ungefär (vid pilen) sen minskar nivån snabbt, även om inget tungt körs i bakgrungen. Om jag startar om för att "rengöra minnet" så vaknar mobilen upp i 10 %.

Bifogade filer:

• 1.jpg
      1.jpg
      Filstorlek:
      31,7 KB
      Visningar:
      79
  5. Arju

Arju Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    kan du ta en screenshot av vilka apps som körar i bakgrunden för att se hur många procent dom tar upp av batteri tiden. gör det efter batteriet har runt 10-15% kvar. har du testad en app som heter BetterBatteryStats för att se om det finns en rougue app som äter upp ditt batteri? möjligt det hade varit en bra ide för att hitta varför det händer så.

6. Gäst55

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    tackar Arju. Jag ska försöka ta en screenshot över de appar som kör men jag har kollat förr och det är inget som körs. Jag ska testa betterbatterystats och sen återkommer jag.

Jag har laddat upp en till dump av batteriet. Jag laddade batteriet lite grann efter att den tappat nivån till 10 %. Nivån gick upp några procent, men när jag startade om noten igen så gick nivån plötsligt upp tillbaka till den höga nivån den hade från början (alltså runt 50 %). Det verkar som om batteriet ligger vid 50 % utan att mobilen vet om det. Riktigt konstigt.

Jag ska köra med betterbatterystats och återkomma.

tackar för alla råd.

mvh

Bifogade filer:

• 2.jpg
      2.jpg
      Filstorlek:
      14,4 KB
      Visningar:
      76