Problem med Ny operatör + HTC magic

Diskussion i 'Magic' startad av peeflake, 2 oktober 2009.

1. peeflake

peeflake Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja
    Bytte från 3 till tele2, porteringen gjordes inatt kl 03, men nu fungerar varken mitt 3 kort eller det nya tele2 kortet.
    Nånting säger mig att magicen är låst till 3, dock så har jag läst här att 3's magicar inte är operatörslåsta? Rätta mig gärna om jag har fått det om bakfoten :)

2. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Den borde inte vara låst. Har du bytt apn-inställningar eller på vilket sätt fungerar den inte?

3. peeflake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bytt vadå? hehe.
    Det fungerar inte på det sättet att jag inte får någon mottagning, har testat med 2 olika Tele2 kort och det blir samma med båda :/ sen "The process com.android.phone has stopped unexpectedly. Please try again." när man går in på "Network operators", blir inte så varje gång men oftast. Funkade flawless med mitt 3 kort tills inatt när dom porterade numret.

4. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

apn-inställningarna bjoli pratar om är för roaming av data.

Jag skulle ju iofs ha testat det här innan jag bytte operatör. Men du kan inte få testa någon bekants simkort och prova om det fungerar. Kan ju kanske vara intressant att testa även andra operatörer här.

Nu när du ändå har ditt tele2-kort och ditt nummer är porterat så hade jag nog testat simkortet i en annan telefon för att konstatera att det inte är fel på kortet.

5. peeflake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej och dom måste man ändra eller? apn grejset alltså..

Jag har testat med ett tele2 kort förut när jag precis fick min magic, då funkade det. så är lite förvirrad nu över vafan som försigår. kan idioterna på 3 ha spärrat min lur efter jag fick säga upp abbonemanget innan bindningstidens slut pga att dom inte kunde ge mig mottagning i mitt hem?

Nu krashar com.android.phone varje gång jag går in på nätverksinställningar och jag får skriva in pinkod igen, jävligt märkligt.

Last edited: 2 oktober 2009
  6. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Prova en fabriksåterställning?

7. peeflake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha, sjukt men det löste allting :) tack för tipset!

8. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Lite väl hårt mot 3 tycker jag. Porteringar tvingas väl inte fram av det stackars företag som tappar kunder, utan av det företag som tacksamt tar emot den nya kunden? Hade det nu varit operatörernas fel, och inte användarfel :D så hade jag klagat på Tele2 som skulle hantera ditt nummer.

Låter som du haft mycket strul med folk hos 3? :eek: Jag är jättenöjd med dem nu när man sluppit operatörslåsningen på telefonen.

9. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@ Peeflake : Fick du betala för hela bind.tiden ut ?

10. peeflake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Heh du anar inte HUR mkt strul det har varit med dom, kan säga att det är det absolut mest inkompententa företag jag någonsin haft med att göra, har säkert snackat med ett 30tal olika personer på skämtet till ställe och varenda en har varit så pinsamt oduglig så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Skulle kunna skriva en hel bok om hur värdelösa dom är.

Och nej dom bröt direkt så jag inte behövde betala något mer, det var det minsta dom kunde göra efter allt jävla krångel >.>

11. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Väl det där låter bra/dåligt .
    Du skrev att du inte hade täckning hemma ? vart bor du ? sedan så vet jag inte om det finns någon skyldighet att Tre ska ge dig täckning just hemma , finns det ?
    Hur många månader var du kund ? dvs du fick behålla 5000 kronors lur för hur många månaders abb.avgift ?
    det vore bra om jag/vi fick veta dessa så kan vi avgöra om de har varit snällt/elakt mot dig, broende på hur ovanligt var ditt problem.
    hoppas att det är ok att jag ställer dessa frågor, annars strunta bara i att svara. ;-)