Problem med nya uppdateringen?

Discussion in 'Galaxy S' started by Dellblod, Oct 15, 2010.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Hur uppdaterar man egentligen? såg att man skulle in på Om telefonen/ uppdatering av #### , men jag har ingen sån knapp eller något med uppdatera alls. Det jag kan klicka på inne i "om telefonen " är USB-inställningar samt status samt batterianvändning osv.

Både min Tyska telefon, och min brors telefon (Svensk) har ingen sån funktion, eller letar vi på fel ställe?

2. hackan

hackan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Om det som står om dig stämmer (att du har en HTC Desire) så är det antagligen problemet (frågan är i fel del av forumet).

Är det så att det är Galaxy S du pratar om så går den inte att uppdatera från telefonen, utan man använder programvaran Samsung Kies.

3. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo jag har en Galaxy S, och jag har även installerat Samsun kies, men jag förstår inte hur man gör därefter. Jag har testat med funktionen " uppgradering av inbygd programvara" men kies verkar inte hitta telefonen, har då testat både masslagring eller som Kies.

Uppskattar om någon kunde hjälpa till?

4. hackan

hackan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns trådar som tar upp hur man gör, bland annat Officiella tråden för Kies. Sammanfattning (gå igenom trådarna om det inte fungerar):

* Se till att du har senaste versionen av Kies, den 1.5.3.10093_82. Du kan hämta den från Samsung.se nu såg jag.

* När Kies är igång, koppla in telefonen (via medföljande USB-sladd), ställ den i läge Kies, och se till att den hittas av Kies (på datorn). Det ska stå i9000 eller liknande på höger sida i Kies. Hittas den inte så finns det olika sätt att göra, ett är att trycka "återställ drivrutiner" i menyn i Kies, ett annat är att stänga ner Kies, koppla ur och i telefonen, och starta Kies efter att Windows hittat telefonen. OBS: Man måste använda TouchWiz (standard-launchern. Har du installerat ADW, Launcher Pro eller något liknande så måste du byta till TouchWiz. Det kan man göra med HomeSwitcher).

* Kies bör meddela att det finns en uppgradering när den har kontakt med telefonen, om inte så kan du trycka på "uppgradering av inbyggd programvara" och söka själv. Hittas inget? Stäng och tryck på knappen igen.

* Glöm inte att ta backup på det du vill ha kvar, det är troligt att du får göra fabriksåterställning efter att du uppgraderat.

Jag är osäker på om tyska SGS har fått uppgraderingen ännu, men svensksålda ska gå att uppgradera.

Last edited: Oct 15, 2010
  5. elmamafo

elmamafo Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag blir gråhårig.

Jag har väntat så på uppdateringen och så blir det så här... Är det det Kies det är fel på eller mig? Hur kan Samsung ha ett program som inte bara fungerar utan man måste ominstallera drivrutiner, dra in och ut usb-sladdar och läsa trollformler? Jag har fått Kies att hitta telefonen EN gång, och det var nog rena slumpen för jag har gjort om allt en massa gånger sedan dess, men då ansåg Kies att min telefons batteri måste vara fulladdat, så det var bara att börja från början....Någon som har några fler bra tips om hur man skall få eländet att samarbeta?

6. elmamafo

elmamafo Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjoho

Nu har jag också Froyo! Äntligen! Vad som fungerade? Inte en aning. Efter femtioelva avstängningar, avinstallationer av div drivrutiner, installationer av div drivrutiner, meddelande om för lite batteri fast det var fulladdat, en hysteriskt blinkande telefon så funkade det helt plötsligt. Att vi strax därinnan tappat tålamodet och tappat flera gånger på tillbaka på telefonen, tror jag var en slump. Ge inte upp! :D