Problem med OneClickRecovery

Discussion in 'Blade' started by papinho, Jun 29, 2011.

1. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Eftersom ingen svarar på tråden så starar jag en egen tråd..

Har problem med att fixa OneClickRecovery. Det går inte att installera appen, och kollar md5 sum så är den alltid fel. Varför fungerar den inte? Jag rootade mobilen innan med Permanent root for 2.2 Blades! - Android @ MoDaCo om det spelar någon roll, provade även att unroota och köra oneclick men icke sa nicke. Någon som vet hur man fixar problemet?

Tack på förhand!

Edit: på nåt sätt känns det som att om man rootat med z4root permanent så funkar inte oneclickrecovery, kan någon bekräfta detta? Och vrf fungerar den inte igen när man unrootat? Kan kallt_kaffe svara på detta?

Last edited: Jun 30, 2011
  2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

MINA ENHETER

3. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Om du inte ens kan installera den så tror jag det blivit något fel när du laddade ner den. En del virusskydd kan bråka eftersom den innehåller en android exploit vilket den faktiskt gör. Men i det här fallet har det ett syfte och det är just för att kunna få root-access utan att vara root:ad. Om antivirusprogrammet städar bort filen så kommer signeringen av .apk filen inte längre att stämma och Android kommer att vägra installera den.

Prova att ladda ner filen på en annan dator.

Alternativt eftersom du lyckats roota den så kan du köra en terminal emulator och skriva:
    $ su
    # reboot bootloader.

Använd sedan fastboot.exe för att flasha Clockwork på det gamla hederliga sättet.

papinho likes this.
  4. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

tack kallt_kaffe, visste att det var något lurt med antivirus! kanske värt att ta med det i guiden att man ska inaktivera antivirus så filen inte blir korrupt.