Problem med ordlista

Discussion in 'Desire HD' started by CNMOH, Dec 10, 2010.

1. CNMOH

CNMOH Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej. Har precis införskaffat en HTC Desire HD. Jag älskar den än så länge, men jag har ett litet problem.

När jag skriver så föreslår ordlistan konstiga ord ibland. Till exempel när jag skriver "jag" så vill den ändra det till "JAG", och om jag skriver "mig" så vill den ändra det till "MIG". Den vill även ändra "att" till "ätt"

Är det någon annan som har det här problemet? Och vet någon hur man kan fixa det?

Skrivspråket är inställt på svenska och så, och svenska är det enda markerade språket osv. Dock så är själva mobilspråket inställt på Engelska, för jag föredrar det.

Tack i förväg.

2. chucken

chucken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla din egna ordlista. Troligen står JAG med där, så det är bara att deleta så funkar det :)

3. CNMOH

MINA ENHETER

Misstänkte det också, men inget av orden fanns där :/

4. chucken

chucken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Testa att slå av det alternativa språket så den bara tar från en ordlista

5. CNMOH

MINA ENHETER

Har inget alternativt språk. Hade Engelska innan, men stängde av det. Allt är inställt på enbart svenska, förutom mobilens visningspråk (vilket jag också har provat att ställa in till svenska, bara för att se om det hjälpte)

6. kentgoran

kentgoran Teen Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Du är inte ensam om detta iaf, https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=27731, en annan tråd om samma historia.

Vill inte verka otrevlig eller något, känns bara lite onödigt med flera exakt likadana trådar :) (Håll Swedroid rent :cool: )

7. Denngie

Denngie Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

finns en simpel lösning
    skriv mig, låt den välja MIG genom att trycka mellanslag. Backa sen genom att ta bort mellanrummet och då visar den gissningar igen men nu är din text den grönmarkerade och trycker du mellanslag nu igen så kommer den sättas som "standard" typ :)