Fråga: Problem med påtvingat kameraljud (igen) - ICS

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Cee, 13 mar 2012.

  1. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Då SGS2 var ny på marknaden var det många som störde sig på att man inte kunde stänga av kameraljudet på mobilen. Varken allt ljud av eller hörlurar i tog bort det där envetna ljudet. Det påverkade framförallt en del tredjeparts-appar, att ta en timelapse-film var ingen höjdare tex. Det löstes efter en del påtryckningar i en senare uppdatering.

    Med 4.0.3 har ungefär samma sak dykt upp igen. Ljudet går att bli av med genom att sänka volymen helt, men det är tillbaka precis hela tiden då man har ljudet på. Åter igen drabbat tex alla timelapse-appar (något jag gillar att använda) av det. Dessutom har jag mer personligen råkat ut för att min egna app som streamar film till en server piper som fan då kameran startas om då och då. Jag har inte hunnit kolla på om man som utvecklare har möjligheten att stänga av detta i koden från 4.0, ska göra detta senare.

    Förstår inte riktigt vad Samsung tänker när de återinför en funktion man en gång tagit bort då folk har klagat.

    Finns det någon som har en annan mobil med ICS som har upplevt samma sak där? Testa tex med Time-Lapse från market, det finns en gratisversion tillgänglig. Vore bra att veta om det är Samsung eller Google som varit i farten här.