Problem med pekskärmen på min Hero!

Diskussion i 'Hero' startad av Quantic, 20 maj 2010.

1. Quantic

Quantic Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har på senare tid märkt att min skärm reagerar dåligt eller inte alls. T.ex väckningen när den sätter igång så går det inte längre att trycka på snooze, när man skriver sms så funkar inte vissa "tangenter" o man får lägga telefonen ner mellan varje ord för o kunna skriva klart meddelandet. Även ibland när jag går in i samtal o ska trycka på ett namn i listan så även om jag trycker längst ner på skärmen så väljer den nåt nästan högst upp. Sen när man ska trycka klart på vissa menyer för att bekräfta val t.ex i alarm-menyn för signal där funkar inte det heller att trycka på skärmen utan man får snällt rulla på kulan o klicka med den...

Är det bara o lämna in den?

2. Quantic

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som kan ha en aning? Ska man vänta med o lämna in den innan man testat nya 2.1 uppdateringen? För det är ju onekligen skumt att vissa menyer funkar den del av skärmen som inte funkar i andra...

Kör förövrigt:
    Fast Programvara: 1.5
    Kernel-version: 2.6.27-8dd6deee
    Programvaruversion: 1.0.0.A6288

Last edited: 22 maj 2010
  3. drewi

drewi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Har inte erfarat detta själv men har du testat att återställa till grundinställningar? Funkar det inte då så bör du lämna in den

4. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag och ett antal andra här på forumet har haft samma problem. Jag testade att återställa osv men det funkade inte. De flesta har lämnat in och fått det fixat.

5. Quantic

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jupp, har återställt den helt men problemet kvarstår. Idag flippade den dessutom ur när jag skulle skriva ett sms o fladdrade mellan olika "tangenter" på det virtuella tangentbordet utan att jag ens tryckte på skärmen. Kort därefter så dog Touch-appen o fick tvångsavslutas o jag fick starta om telefonen för o få igång den. Så det lutar väl åt att man får lämna in den =/

6. mauswe

mauswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

"bara" att lämna in på service... Tråkit men så hände det med min hero. Touchen fungerade dåligt eller inte alls på vissa ställen. Finns trådar om detta!