Problem med Pipo M9

Discussion in 'Övriga tablets' started by DeepSilence, Nov 4, 2013.

1. DeepSilence

DeepSilence Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallå alla!

Har som rubriken avslöjar en Pipo M9.
    Fick hem den för några dagar sedan, och gjorde som jag alltid gör: Flashar ny rom!

Tar av misstag en rom till en M9 PRO, enda skillnaden i specsen är att den har 1920x1080 istället för 1280x720 som min platta har.

I vilket fall, flashade om den efter att ja upptäckt mitt misstag. Den botar som den ska, men nu funkar inte min touchscreen som den ska!

Ca 1/3 av touchytan funkar, och det på den vänstra delen av plattan. Hela ytan är funktionell, då plattan känner av att ja rör touchytan på den högre delen, men den visualiserar inga riktiga tryck där. Det är som om just det området är utanför skärmens yta, eller hur man nu ska beskriva det.

Har här en video som visar problemet, för att enklare förklara allting:
    http://www.youtube.com/watch?v=8IY0lCV8Eng

Har snackat med Pipo om problemet, och dom har gett mig lite olika firmwares att testa flasha, men ingen framgång.

Ja har nu fått valet att skicka plattan till dom för ca 700:- totalt fram och tillbaka för att dom ska fixa det.

Jag vill gärna tro att det bara har med några drivrutiner att göra, iom att touchen i övrigt är hel, men jag kan ju ha helt fel också!

Är det någon som är lite mer insatt i hur det funkar med touchen och drivrutinerna osv, som skulle kunna dela med sig av sin vishet och hjälpa mig med problemet?

Alla svar är tacksamma!