Problem: Problem med Plantronics Blåtands Headset M50

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av thiger, 25 jul 2012.

1. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Hej där alla S2 användare, Jag har ett enormt problem, köpte i söndags ett Plantronics blåtands headset M50 som med android 4.0.3 fungerade jättebra.

Idag på morgonen la jag in 4.0.4 och vips så funkar inte headsetet, jag får fram följande på mobilen: Det gick inte att sammankoppla med PLT_M50.
    Fel Pin eller lösenord. Någon som har lösning ?

Plantronics säger att det beror på nya android, och samsung bortförklarar sig med att säga att dom lägger inte in stöd för Headset som inte är utav deras egna märke. Samt supporten jag pratade med sa att vi uppdaterar frivilligt till nya android "ja det stämmer visserligen" men vems är ansvaret att se till att sakerna funkar, inte är man tvingad att köpa ett microsoft tangentbord eller microsoft mus bara för att man använder windows på datorn ?.... "jag hade kommit till nåt kontor i Riga där en person med finsk dialekt svarade",

Ringde ytterligare en gång och fick tag på en person som tog detta på allvar, vi testade rensa cache minnet, då jag redan försökt med återställning, inget av detta fungerade, han tog info om mobilen och headset och skickar detta till huvudkontoret i Sthlm förhoppningsvis släpps det nån patch till 4.0.4 som löser detta fel,

Finns det nån på Swedroid som har andra möjligheter till lösning ?

Last edited: 25 jul 2012
  2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 282

MINA ENHETER

Antar att du provat att återställa headsetet också?

Skickat från Tapatalk

3. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Nej vet inte hur

4. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

löste felet med återställning, google löste det...om fler får samma fel med M50: lösning.

1. Gå in i bluetooth devices och ta bort allt som har med Plantronics att göra
    2. Starta om din mobil telefon
    3. Tryck in och håll start knappen på ditt bluetooth headset tills du hör ett pip I ditt headset – du har nu nollställt ditt headset
    4. Tryck in start knappen och vänta tills ditt headset blinkar rött och blått
    Sök efter ditt headset med mobil och para den, PIN koden är 0000

OBS:: Hoppa över steg 1
    Med Start Knapp, menas den Knapp som man besvarar samtal med

Last edited: 25 jul 2012