problem med radio (ej fm radio =) )

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av cowsick, 24 maj 2011.

1. cowsick

cowsick Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

jag har problem med radio..ingen tjänst säger den. 3g fungerar, inte mobila nätverk är gråmarkerat i inställningar

clockwork recovery v2.5.0.7
    hboot 0.93.0001
    cyanogenmod 7.0.3
    htc desire

har haft isär telefonen och fick först problem med mitt SD kort, men det löste sig... men nu får jag altså inte radio att fungera....

har testat att ladda ner RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00.32U_5.11.05.27_release_159811_signed.exe för att köra om den, men det gick inget vidare, fick connection error 171...

har också testat installera senaste radio ifrån
    http://www.mofirouz.com/wordpress/2011/03/htc-desire-radios/

men inget har hjälpt..

nån som har några tipps

2. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

RUU är inte en radio, det är stock rom som unrootar din telefon och gör den till stock.

Hur gör du när du installerar radion? prova denna radio: http://dl.dropbox.com/u/22153237/Radio_32.54.00.32U_5.14.05.17.zip

Den är den stabilaste klanderfria radio version jag vet. Lägg den på sd kortet och flasha från recovery.

3. cowsick

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

aaah, tänkte nog att den där ruu ersatte radio och hela fadderlullan, men hur bra som helst om jag bara kan rätta till radio som är själva problemet såklart :)

har testat nu... clockwork recovery, writing image, bootade manuellt om, uppackningsbild, bootade om automatiskt och ...... (ingen tjänst) :( tyvärr fungerar den fortfarande inte.... "mobila nätverk" under inställningar fortfarande gråmarkerat

wifi har fungerat bra hela tiden ...

4. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

När försvan din nätverks teckning? När du flashade nyaste CM7? Är du säker på att det inte är någon driftstörning hos din opratör (tänkte södra sverige har ju lite ask moln)

Ska bläddra lite i xda tråden och se om jag hittar fler med samma problem. återkommer så snart jag vet.

5. cowsick

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

hmm.. nej det uppstod när jag försökte mig på nått mer fysiskt med telefonen än vad jag egetnligen klarade av ..... försökte byta framstycke på den, men upptäckte snart att det var över min nivå.... avbröt och satte ihop allt igen... fick först problem med SD kortet som den inte kunde läsa trots att kortet fungerade.. men sen efter lite pillande så satte SD kortläsaren igång igen...

eftersom jag misstänker hårdvarufel så laddade jag hem en contacts2sim app... och den klagar hej villt på att jag inte har nått SIM kort i telefonen.... så det verkar ju inte så bra för mig :(

6. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

okej, dags att köra in den där RUUn kanske... för att utesluta hårdvaru fel.

Unroot-guide

- unroot
    Requirements:
    RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00. 32U_5.11.05.27_release_159811_signed.exe

1. Ladda ner HTC Sync och officiell WWE ROM. (på datorn)
    2. Installera HTC Sync. (för drivrutiner)
    3. Sätt USB Debugging på Enabled. (på telefonen under program/utveckling)
    4. Koppla Desiren till datorn, vid prompt, välj HTC Sync. (HTC Sync behöver inte vara igång i datorn)
    5. Starta WWE ROMen. (kör som administatör från datorn)

Tillägg: du kan antingen ha telefonen helt uppstartad eller boota up i fastboot innan du kör RUU.

[!] Root-Guide v3.2 [Root + UnRoot - AMOLED/SLCD - ROM-Lista - A2SD+ - FAQ!]

Last edited: 24 maj 2011
  7. cowsick

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

verkar som om unroot fungerade betydligt bättre när jag körde ifrån fastboot läget... dock så har det inte hjälpt min radio tyvärr :(

guiden efter unroot säger att jag ska sätta i SIM-kort :(

8. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Ok syns det att du öppnat den förutom att dom där orginal tejparna på skruvarna är borta? dom det står void på? för sådana går att köpa och då den inte är rootad nu kan det gå på garanti om det inte syns att du orsakat det.

Annars så verkar det tyvär som hårdvarufel, du kan prova pillra lite med sd kortet, torka av å så, men det har du nog redan provat.

9. cowsick

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

när du sa det där om att göra rent... kom jag på en sak.. kanske simkortet som är kasst.... testade ett annat simkort, men det fungerade inte heller i min desire.... och mitt desire simkort fungerade som det skulle på plattan.. :( så det var tyvärr inte så enkelt.... gör ett tappert försök att öppna upp igen och se om nått verkar sitta fel (har ritktiga mejslar där) annars får jag nog krypa till korset och lämna in för reperation :( ... kostnaden för reperationen oroar mig inte (alternativet är att jobbet köper en iphone vilket är totalt uteslutet för min del), dock tiden man blir av med telefonen oroar mig...