Problem med ram-minnet eller bara nån bugg?

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by bananapa, Dec 12, 2011.

1. bananapa

bananapa Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan svejsan!

På senaste har jag börjat få lite problem. Exempelvis stänger webbläsaren av sig själv ibland, mitt under användning. Det blir inte force close, utan den bara stänger av sig helt random.

Ett annat problem är att kontakterna ibland tar lång tid innan de syns i sms-konversationerna. Dvs när man öppnar inkorgen så ser man bara alla nummer, inte namn och bild. Detta hände senast nu för 10 minuter sedan, och då kom det upp en liten pop-up ruta i nedre delen av skärmen där det stod "Minnet hållet på att bli fullt". Detta kan ju även vara nåt kludd med meddelande-funktionen, men det är inte så att jag har 10 000 sms i inkorgen heller direkt...

Det är iaf problem av den här typen. Apps stänger ner sig utan förvarning osv. I hantera program står det oftast att det är mellan 60-80 mb ledigt. Edit: Dessa 60-80 mb är Ram-minnet då alltså. Rom-minnet har över en gb ledigt...

Hade inga problem innan GB.

God jul!

Last edited: Dec 12, 2011
  2. Gadget

Gadget Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Säkerhetskopiera dina filer och kör en fabriksåterställning.

3. bananapa

MINA ENHETER

Mjo jag antar att jag får göra det. Så jävla jobbigt bara :P. Finns det nåt enkelt sätt att slippa installera alla apps och sånt igen?

4. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade samma fel jag med efter uppdateringen. Inte hjälpte det att göra återställning heller. Mitt tips är att lägga in CM7 det är helt klart mycket bättre än original. Ok några små buggar i det med men den går att använda i alla fall som en tel.

5. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med Rexa. Lägg in CM7. jag gjorde det och telefonen är som en helt annan lur. Har inga direkta buggar (förutom att blåtand buggar lite efter ett samtal) och att den blir lite slö efter ca 180h upptid. då får jag börja döda lite appar för att den ska flyta på som vanligt igen alt. starta om den. En fin feature med CM7 är att batteritiden i min lur har mer än dubblats :D Från knappt en arbetsdag till ett helt dygn.

6. bananapa

MINA ENHETER

Tack för svaren grabbar. Verkar vara nån LG-gingerbread-relaterad bugg då? Mjo det kan man ju göra, men jag är inte så jättestor fan av custom roms heller... Jag har en batteritid på lite över två dygn med normal användning på orginalrommen nu så det är helt okej ändå :).