Problem: Problem med röstsamtal

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av julskinkan, 2 aug 2012.

1. julskinkan

julskinkan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tjena,

Köpte för ett par månader sedan en Samsung Galaxy SIII och har kört med operatören Tre. Det har fungerat mycket bra tycker jag fram tills nu.

Nu har jag följande problem:
    När någon ringer till mig så funkar det i 1 fall av 10 ungefär, då kan vi prata annars är det bara tyst från båda hållen (men samtalet ser ut att hållas öppet). Och i de fall då det går att prata så har jag vid något tillfälle upplevt att samtalet bryts och det kommer en konstig pip-signal och så står det "Utanför täckningsområde" men mottagningen visar nästan alltid på fullt eller ibland tre pinnar.

SMS fungerar bra, data (både via WLAN och 3G) funkar också bra.

Jag har testat annat SIM-kort, både från Telia och Tele2, då fungerar det ändå inte så det verkar vara telefonrelaterat. Frågan är om det är hård- eller mjukvarurelaterat. Jag tror jag hade senaste programvaran innan fabriksåterställningen. Nu står det: 4.0.4. XXLFB. Men det här borde ju fungera även om det inte är senaste versionen tycker jag.

Under status-sidan står det bl.a:

Signalstyrka: -77 dBm 18 asu
    Roaming: Ingen roaming: Ingen roaming
    Status för mobilt nätverk: Frånkopplad (det här är väl den skumma biten)

Ibland får jag upp en triangel i vänstra hörnet som varnar för dataroaming.

Antar att det inte är något annat att göra än att skicka in telefonen. Är bara så jobbigt att vänta på det i flera veckor sen. Kanske kan få en ersättningstelefon av samma modell om jag går in till ett serviceställe för tre? Fast det kan jag nog inte förresten, det är ju kontantkort och jag köpte den ju inte via Tre.

Edit:
    Jag kom på att felet nog kom i samband med att jag satte upp telefonen som sådan där portabel hotspot och surfade via telefonen med vanlig laptop. Men det ska man ju kunna göra menar jag utan att få ett sådant här problem.

Mvh

Last edited: 2 aug 2012