Problem: Problem med S4 efter senaste uppdateringen

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av UnholySalmon, 1 nov 2013.

1. UnholySalmon

UnholySalmon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telefonen fastnade i någon halv-boot loop efter senaste uppdateringen. Kom för det mesta inte förbi Samsung-loggan när jag startade telefonen men efter att slitit ut batteriet några gånger kan jag ändå få den att starta. Telefonen fryser dessutom när jag försöker ringa (och lite slumpmässigt vid andra tillfällen) och startar sedan in i samma loop-läge igen. Av någon anledning var det även väldigt svårt att boota in i recovery.

Observera att telefonen var helt omodifierad när problemen uppstod.

Eftersom jag inte är helt tekniskt handikappad tänkte jag att jag kunde lösa problemen själv och att det antagligen bara var uppdateringen som installerats fel. Installerade CWM och flashade in en custom ROM (slimbean) men har fortfarande precis samma problem.

Börjar ana att det är något hårdvarufel som uppstått men vill ändå vara helt säker. Är det någon som haft något liknande problem och lyckats lösa det? Och har någon annars försökt använda sig av garantin trots att Knox wanty står på 0x1?

2. Snoogiloo

Snoogiloo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Angående garanti vid triggad knox så har inte Samsung gått ut med några rutiner till verkstäderna ÄN (vet inte om/när det kommer) så än så länge är det garanti som gäller trots triggad knox. Se bara till så att counts etc är helt borta iaf :)

Är det ett intermittent fel eller händer det så gott som varje gång? Tänkte mest på hur lätt det är för teknikern att hitta felet. Det är inget fel jag har sett tidigare så vet inte exakt vad det beror på men antagligen så är det nytt kretskort som gäller i detta fallet.

UnholySalmon gillar detta.
  3. UnholySalmon

UnholySalmon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så gott som varje gång jag startar telefonen fryser den när jag skriver in pin-koden. Samma sak ungefär varannan gång jag försöker ringa och även lite då och då bara när jag låser/låser upp skärmen så det är inte särskilt svårt att hitta problemet.

Tror du att jag skulle kunna få ut garantin alltså om jag återställer till stock ROM och kör triangle away?

4. Snoogiloo

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Då bör det inte vara några problem att få kortet utbytt. Så länge det inte står Custom eller är några counts så körs det på garanti :)

5. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    HAr du testat att fabriksåterställa den?

6. Snoogiloo

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Med tanke på att han har flashat om den helt så tror jag nog att den är återställd också :)

7. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Det görs inte automatiskt vad jag vet iallafall...