Problem med Samsung Galaxy A52S - tappar touchfunktionen efter 1-5 minuter

Diskussion i 'Samsung Galaxy A-serien' startad av eratoc, 26 aug 2023.

1. eratoc

eratoc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Igår började jag få problem med min telefon helt plötsligt. Jag kunde inte längre använda dess touchfunktion, men sidoknapparna fungerade (höja/sänka, stänga av, starta om osv)

Jag startade då om mobilen och det fungerade i ca 30 sekunder tills samma problem kom tillbaka.

Hitills har jag prövat att:

1) Starta om mobilen i safe mode
    2) Ta bort och sedan ersätta skärmskydd
    3) "Wipe cache partition"
    4) Startat om mobilen 100-tals gånger
    5) Fabriksåterställt mobilen

Även efter fabriksåterställning så kvarstår problemet. Min touchfunktion fungerar i början efter att jag "loggat in" men efter 10 sekunder - 5 minuter så kommer problemet tillbaka och jag måste starta om igen för att det ska funka ett litet tag. Repeat.

Jag har googlat runt lite men inte lyckats hitta någon lösning. Jag har haft mobilen nu i ca 1.5 år och tagit väl hand om den.

Vad kan man göra?

2. IbbeKim

IbbeKim Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Hej, då felet kvarstår efter en återställning så rekommenderar jag att skicka in den för en felsökning. Du kan inte göra så mkt mer i detta läge. Om jag fick killgissa så tror det lutar åt kanske nån typ av fuktskada. Det brukar göra så komponenter spökar som bara den.

Eller så ser Samsung att det är ett garantifel :)

dannejanne och Kristy gillar detta.
  3. F-Forward

F-Forward Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 115

MINA ENHETER

Du kan ju testa om det är just touchen eller om det är systemet som hänger sig genom att koppla in en mus.

Kristy gillar detta.