Problem med samsung tab 2 help!

Diskussion i 'Samsung' startad av Samsung Galaxy, 29 jun 2012.

1. Samsung Galaxy

Samsung Galaxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tjenare!

Ar po semester i kina som ni ser har jag intee tillgang til a a o..... iaaf det ar so att jag precis kopte denna taben her hos samssung butiken her borta... taben hade inga google apps alls vilkett betyder ingen google play store , gmail m.m. Drf laaddad jag neer google play store fran natet men tyvarr funkar det inte ... for nar jag trycker po ikonen so oppnas storen men efter 1sekund stangs den av av sig sjalv och atervander till forgaende sida. samma med g mail da.... nar jag kopte taaben sa installerade de en app som liknar en market men po kinesiska do vilket inte e so bekvamt med sproket... det gor inte heller att synca till gmail... oftast brukr de begara att logga in po sitt gmail acc forsta gongen man satter po den om jag inte har fel.... vad kan det vara for fel? tack i forvag jattejobbigt att intee ha en vanlig markeet och inga g apps

2. Samsung Galaxy

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

P5100 modellen ofc...

3. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Det har väl med den kinesiska cebsuren att göra. Prova googla efter gapps till din version och installera den manuellt.

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

4. Samsung Galaxy

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vad menas med det?forreste.kollade precis det e p5110 modellen och inte 500 om det skulle spela roll .... Hur ska ja.kunna hitta de?

5. Samsung Galaxy

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Cebsuren?

6. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

My bad. Censuren menade jag. De kinesiska firmware kommer utan Google-apps. Så du måste installera dem själv, alternativt bränna in en annan ROM från en annan region.

7. Samsung Galaxy

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Aha det visste ja.inte men vet du vart man kan hitta dessa g appar som fungerar for just denna firmware har letat runt men hittar tyvarr inte skulle variit riktigt snallt... Funderar pa attflasha in en rom men ar da nyborjare nar det galler tablets, har flashat ganska mkt med min sgsdock mensom sagt omjag ska flashakravs det lite hjalp

8. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Kan inte hitta någon direktlänk till just gapps, däremot finns ett antal olika romar till din tab på xda:
    http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1602

När det gäller flashning av tab så är det ingen större skillnad mot din SGS, det är ju samma system i grunden. Enda skillnaden är hur du kommer in i recovery- respektive download-lägena. Vilket du gör genom att trycka och hålla in volym-upp samtidigt som du trycker och håller in powerknappen.

Du hittar Odin m.m. i några av trådarna i länken jag lade upp ovan.

9. Samsung Galaxy

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har inte tillgang till dator just nu vet du nagon rom som inte kraver en dator? filerna kan jag fa med hjalp a.wifin har borta... Hur ofta ardet att manbrickar?

10. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Om du inte skall använda Odin för att flasha måste du ha ClockworkMod installerat som recovery, och för att installera CWM måste du ha Odin. :)

Så vänta till du kommer till en dator och kan installera CWM, därefter är det bara att flasha därigenom utan dator.

Vet inte hur många gånger jag har flashat mina telefoner och tab, men hitintills har jag aldrig misslyckats och fått telefonen/taben brickad. Även om en flashning misslyckas brukar man i regel kunna komma in i CWM och därigenom kunna flasha om på nytt.

Men gör alltid en nandroid-backup från recoveryn så att du har en komplett kopia av systemet utifall en flashning misslyckas. Och tillägg: Följ alltid instruktionerna till punkt och pricka, lägg inte till någonting och ta inte bort någonting :-)

11. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Svaret på denna fråga: I praktiken endast en gång, för brickas telefonen är den stendöd... ;) Men det sker tämligen sällan att man råkar ut för det...

12. Samsung Galaxy

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Mm da e det ingen storre skillnad mellan mobiler och tablets. Men har du nago.rom att rekommendera ? forreste.nar ja.far tillgang till dator skulle du ha lust att hjalp till lite med instalatione.angaende romen skulle vara jattesnallt

13. Samsung Galaxy

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Om det e okej da jag e nybojare med tablets

14. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Precis, det är egentligen ingen skillnad. Själv har jag den gamla versionen av tab 10.1 så till din kan jag inte rekommendera ngn. Men cyanogenmod brukar alltid vara ok.

Visst kan jag hjälpa till, men just nu är jag på språng så jag tittar bara in här till och från under kvällen så svaren kan dröja något..

Skickat från min GT-S5660 via Tapatalk 2

15. Samsung Galaxy

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jaha okej har kort CM po mobilen ockso .. Har funkat ganska bra menvi far se hur det blir da Men du har inge.aning om hur man kan fa g appsen till taben

16. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Jo, jag hittade en länk i inlägget om CM9 till din tab:
    http://goo.im/gapps

Torde rimligtvis vara denna du skall ha:
    gapps-ics-20120429-signed.zip

Dra ned den till root-mappen på taben och boota om i recovery, installera där ovan zip-fil.

17. Samsung Galaxy

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag tror du missuppfatta mig har inte installerat någon rom än... eftersom jag inte har tillgång till dator iaf gick tbx till butiken idag ofrågade angående gapps de sa att det var eftersom jag kör den koreanska firmware... ochde stödjer ej gapps men det spelar väl ingen roll vilken firmware jag har för att installera cm9?

18. Samsung Galaxy

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag tror du missuppfatta mig har inte installerat någon rom än... eftersom jag inte har tillgång till dator iaf gick tbx till butiken idag ofrågade angående gapps de sa att det var eftersom jag kör den koreanska firmware... ochde stödjer ej gapps men det spelar väl ingen roll vilken firmware jag har för att installera cm9?

19. Samsung Galaxy

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

20. Bjarne

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Nej, du behöver bara clockworkmod, som du installerar med Odin.

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2