Problem med SD-kort/usb-drivers

Diskussion i 'Hero' startad av tobbi, 20 juni 2010.

1. tobbi

tobbi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det har dykt upp lite problem och jag hoppas att nån listig herre här kan ha lösningen:)

kortfattat:

Datorn hittar inte telefonen(mer info nedan)..Och telefonen säger att mitt sd-kort är tomt, så jag formaterar men ingenting händer. Den säger fortfarande att det är tomt(oformaterat).Det är ett tidigare fungerande minne.

Nu till livshistorien...

Idag tänkte jag lägga in en ny ROM i min HTC Hero. Jag har sedan tidigare en gammal Modaco ROM (2.0 typ?) i telefonen. Det kan tilläggas att jag knappt kopplat in telefonen i en dator sedan jag flashade första gången, har inte riktigt haft tillgång till nån vettig dator de senaste året.

Men nu tänkte jag iaf uppdatera, och kopplar in usb kabeln. Unknown Device blir svaret ifrån datorn. ( Datorn har sedan första flashningen blivit installerad med Windows 7 x86). Datorn hittar ingenting varken om jag mountar SD-kortet lr inte.

Jag sökte och laddade hem USB drivers till HTC Hero, som jag hittade på någon random driver-hemsida..Det hjälpte inte. Jag pekade på Driver-mappen som jag laddade hem, men Windows säger att "The folder you specified doesn't contain a compatible software driver for your device bla bla"

Jag tänkte då installera android SDK, som jag gjorde första gången jag flashade och det funkade utmärkt då...
    Då säger installSDK.exe att jag inte har Java och att det ska installeras först. Jag har försökt med det nu..men Javas hemsida verkar nere, iaf just nu. Jag hittade då en java-installationsfil ifrån annat håll. Men under installationen så öppnar den en hemsida som tydligen ska ta fram något viktigt..men den sidan är också nere.

Så jag kan inte installera SDK, som man laddar hem USB drivers igenom.
    Jag gjorde även en Nandroid backup men samma sak det hjälpte inte...

DÄREMOT hittar datorn min telefon OM jag är inne i Fastboot (back+power under uppstart)..Då ändras "Unknown Device" till "Android 1.0".

Efter detta blev jag lite less och försökte lite olika grejjer...det slutade med att jag formaterade SD-kortet..Efter det säger telefonen att kortet är tomt och att jag borde formatera det. Jag gör det men ingenting händer..det förblir bara oformaterat och oanvändbart för telefonen..har inte provat att stoppa in det i någon dator dock.

Telefonen fungerar bra i övrigt..
    Hoppas någon förstår sig på bättre än jag vad som borde göras.
    Jag ska förstås försöka installera SDK fler gånger,om jag nu först lyckas installera Java.., vilket kanske kan lösa problemet med att datorn inte hittar telefonen.