Problem med SD-kort

Discussion in 'Hero' started by thezood, Jun 4, 2010.

1. thezood

thezood Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har experimenterat med en massa ROMar ett tag nu och landade på Cronos som är snabbast och bäst av de jag provat. Nu har det blivit något vajsing med minneskortet. Vad jag än kopierar till kortet med USB-kabel så ligger det sedan inte kvar när jag browsar till kortet i telefonen eller försöker flasha min nykopierade ROM. Inte heller kan jag formatera eller partitionera om det. Vad jag än gör så blir allt kvar på minneskortet men det blir inte heller några felmeddelanden. När jag kopierar filer så verkar de kopieras korrekt, jag kan tom öppna filen på minneskortet när jag har det anslutet till datorn. Bilder jag tar med kameran försvinner efter omstart av telefonen.
    Har en EXT-partition med a2sd och en FAT32-partition, totalt 2 Gb.

Är det bara att köra in kortet i datorn och formatera om det eller vad tror ni?

2. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

har du monterat ur det ur datorn korrekt innan du kopplar ur det? verkar som att den skriver men den monteras inte bort ordentligt vilket leder till att filen försvinner

3. thezood

thezood Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Förmodligen har jag slarvat med det ett par gånger men nu har jag varit extra noga med det. Har provat både i Linux och Windows 7.

4. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

har en fråga

jag har ju behero+ 1.2 och där har jag nog apps2sd på en ext2 eller ext3 men när man flashar in en ny rom, kan man wipe ext2 eller ext3 utan att filerna på minneskortet påverkas? så att jag slipper säkerhetskopiera minneskortet, utan bara rensa partionen?

5. boe

boe Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

När du wipar ext så är det bara de programmen som du har på den partitionen som försvinner. Har du personliga filer på en fat32 partition så påverkas de inte av wipe. Kör du enbart ext så kommer allt att försvinna dock.

6. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

okej tack :)

7. thezood

thezood Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Och fixa din egna tråd nästa gång, this one is mine! :money:

För övrigt verkar SD-kortet stekt för allt på kortet låg kvar även efter jag fyllt det med nollor med DD-kommandot i Linux. Så det får väl bli ett nytt. Lite surt att det pajar efter ett halvår...