Jag vet att det finns massa trådar om problem med SD-kort redan, men jag hittade ingen som hade samma problem som mig. Har en HTC Desire HD 2.2.1 Problem: -Kan inte starta apps från minneskortet (App drawern i ADW hittar dem inte heller) -Kan inte avmontera minneskortet -Hittar inget på minneskortet (igår funkade iaf det) via Astro -Kan inte koppla telefonen till datorn som diskenhet (HTC sync funkar) Jag har USB-felsökning aktiverat, men det verkar inte göra någon större skillnad förutom för HTC sync som bara funkar när det är aktiverat. Tycker att jag har provat det mesta nu, startat om, provat olika inställningar, kollat om det är skit i kontakten mm. EDIT: Det hela började med att jag inte kunde uppdatera mina appar i Market
Kan du datan på kortet om du använder en minneskortsläsare till datorn? Om du kan det skulle jag föreslå att du backuppar datan på det till datorn, formaterar sdkortet, återställer din backup och sedan testar igen.
Nej, jag har inte det. Har testat lite till nu, och HTCs inbyggda musikspelare hittar iaf musiken på kortet, och Astro verkar funka till och från nu, men apparna hittas ändå inte. Jag formaterade kortet på min kompis Sony Ericsson (ej Android), men det funkar fortfarande inte. Enda skillnaden med att formatera kortet på den telefonen är att det skapas lite annorlunda mappar för Music, Movies, Camera etc. En sak till som inte funkar som det ska riktigt är att hämta appar i Market. Jag har sedan tidigare tagit bort filen smdl2tmp1.asec vilket hjälpte mot Market-problemet då.
om det är original minneskortet med märke samsung så kan jag säga att det har varit stora problem med det men dock mest att det helt och hållet slutat att fungera. Men om jag får tipsa om det nu är det här du kortet du har så byt bara kort.
Jo, det är det medföljande minneskortet som jag har, men efter att ha formatterat det och tagit ut och in det ett antal gånger så funkar det igen. Lite drygt att behöva installera allt på nytt igen Får kanske bli ett nytt minneskort snart då så att man slipper nya problem med det.
Jag personligen skulle byta ut det i alla fall, finns ju inget som säger att det kommer att bli fel på ditt kort. Dom jag har pratat med om det problemet har inte kunnat göra något alls med kortet det har bara abrupt slutat fungera. Men vad du än gör för guds skull säkerhetskopiera datan på kortet med jämna mellanrum