Problem: Problem med SD kort

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by johand74, Jun 9, 2013.

1. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Vet ej om det är fel på sd kortet eller om det är telefonen som strular!?
    Skulle formatera sd kortet i telefonen idag men det var då det började strula.

Formaterade --> la in nytt igen

Men då visade det sig att alla mp3 filer jag lagt in på nytt bara innehöll ett par sekunders musik istället för hela låtar.

Tänkte aha, då formaterar jag igen och lägger in dom på nytt, men då gick det helt plötsligt inte att formatera. Blev tvungen att avmontera & montera sd kortet för att det skulle gå igen.

Har ni haft sådana här problem? Eller är det något riktigt fel? Tror att allt gick bra till slut efter 4 försöket.

2. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Svårt att säga vad som är fel, men det händer att sd-kort pajar. Ofta hjälperdet med omformattering men när inte det funkar så är det lika bra att byta. Jag har haft ett par sd-kort som pajat efter väldigt flitig användning, dock har det gått att efter flera försök läsa dom från kortläsaren i datorn så att jag kunnat rädda infon på dom. Om ditt kort verkar funka så kör på, ibland räcker det med omformattering, men var noga med att ha backup på allt som är viktigt, tex foton.

johand74 likes this.