problem med seg reaktion

Diskussion i 'Hero' startad av aternald, 18 maj 2010.

1. aternald

aternald Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan inte mycket om android så bli inte arga om jag frågar något dumt nu, eller bara är allmänt okunnig.

Jag har haft min hero sedan i aug förra året, och jag är mycket nöjd. Men på senare tid har den blivit väldigt seg i reaktionerna, jag vet inte om det är för att jag har för mkt applikationer på den eller om minnet börjar bli fullt eller något. Touchen fungerar för det mesta men den eväldigt seg o ibland reagerar den inte alls.. jag vet inte om det har kommit nu eller om den har varit ganska seg från början.. det kanske är mjukvaran som är sådan, jag har en ipod touch som är väldigt väldigt kvick i reaktoinen.. jag bara undra rom det skall vara så segt? det kanske är något som blir bättre med 2.1? finns 2.1 ute? hur installerar man?

till sist har jag ännu en lite fråga, jag kör med handcent sms, och har inte raderat ett ända meddelande sedan jag köpte telefonen... nu har jag flera konversationer med runt 2300 sms i varje.. när jag försöker radera alla konversationer eller en i taget (som innehåller så många) så kraschar telefonen mer eller mindre... den hänger sig och ibland startar den bara om sig.

hjälp!
    mkt tacksam för svar! <3

2. Inequality

Inequality Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kan inte så mycket med "seg-heten" av telefonen. Men känns som en reboot bör göra den lite kvickare? :P.

Har dock samma problem med sms konversationerna. Det tar mer eller mindre år och dagar att radera en konversation på ca 500sms. Någon som har en lösning?

3. aternald

aternald Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

OK en dum fråga till här då.. hur går reboot till? bara omstart av telefon, eller någon slags ominstallation?

4. Inequality

Inequality Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

En omstart av telefonen helt enkelt :).

Annars kan du göra som jag gör ibland. Ladda ner Advanced Task Manager, där du kan döda alla apps som ligger i bakgrunden som kan sega ner telefonen.
    Sedan kan du även med detta program "döda" service applikationerna vilket jag anser gör min Hero rappare (dessa drar telefonen själv igång efter).

Kollade om gratis-versionen fanns på market. Den heter "Free Advanced Task Manager" - Blå ikon.

Last edited: 18 maj 2010