Problem med SGS och 64-bitars OS?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av westbros, 9 aug 2010.

1. westbros

westbros Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Detta är alltså mitt första inlägg på Swedroid. Just nu äger jag en Samsung F480 Tocco, vilken jag var helt nöjd med tills jag fick en ny dator i december som hade W7 i 64-bitar. Då slutade mjukvaran som Samsung skickade med luren att känna igen den, vilket innebär att det hittills i år varit omöjligt för mig att överföra bilder från luren till datorn eller kopiera kontakterna till datorn eller att överföra andra filer från datorn till telefonen. Efter mycket forskning på nätet upptäckte jag att det nog berodde på att Samsung ännu inte hade drivrutiner till 64-bitars operativsystem, vare sig W7 eller Vista. Jag har ändrat till masslagringsläge och visst ser datorn nu mina bilder på telefonen men inte de andra filerna jag har på den. Och ännu går det inte att kopiera kontakerna.

Nu vill jag uppgradera till en smart phone och jag funderar på antingen HTC Desire eller Samsung Galaxy S. Enligt de recensioner jag läst så är båda lurarna väldigt bra och Swedroid tycker att Galaxy S är aningen bättre. Det som dock gör att jag tvekar med Galaxyn är fruktan för att hamna i samma problematiken som med Toccon.:scared:

Är det nån här som upplevt kompatabilitetsproblem med SGS och W7 64-bit? Jag har läst mycket på forumet här och övrigt på nätet om strul med Kies - att det är den uslaste mjukvaran i världen tom. :eek: Att Samsung inte längre kör med OTA-uppdateringar utan vill att man använder Kies väcker då oro.

Går det då att använda SGS helt utan Kies? Kan man koppla till datorn (i W7 64-bit) med USB-kabeln och flytta vilka filer som helst fram och tillbaks? Och hur går man till väga med att kopiera kontakterna utan Kies?

Tack för tips! :)

Last edited: 9 aug 2010
  2. willpower

willpower Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Kies och W7 64-bit fungerar utmärkt för mig. Kan dock inte få det att funka med min laptop med W7 32-bit.

3. westbros

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har just talat med Samsung och de säger att de fortfarande inte ger stöd för 64-bitars OS. Fast de är väldigt medvetna om att detta är ett problem (och att många har upplevt strul med Kies) så har de inte hittat en lösning än. Jag blev nästan mållös. :eek:

Men jag är fortfarande intresserad av att veta om det går att köra SGS utan Kies.

Men jag måste säga att jag med detta svar från Samsung nu lutar mot HTC:s Desire.

4. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

Självklart kan du använda SGS utan Kies. Jag har aldrig använt Kies och kan inte tänka mig att jag skulle behöva det för något överhuvudtaget.

Inte ens när Samsung släpper en officiell uppdatering, då det går alldeles utmärkt att uppdatera mjukvaran via Odin.

5. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

När jag monterar min Galaxy i masslagringsläge, så hittas alla filer som ligger i /sdcard på telefonen, vilket är alla "mina" filer. För en del filöverföringar så använder jag ES File Explorer, som kan överföra filerna över nätverket. Även dropbox är ett bra verktyg för vissa användningsområden.

För kontakter så kör jag allt i molnet, dvs Google, och kan då redigera dem genom http://www.google.com/contacts.

För drivrutiner till Windows så har jag testat att installera dem både utan Kies och i samband med Kies (där de ingår) och har inte haft några större problem (annat än att installationen tar en evighet). Detta på två olika system med Win7-64.

6. westbros

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket för svaren. :) Nånting att tänka på, måste jag säga. Får se om det nu blir SGS eller Desire... o_O

7. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Eehh??? SGS eller Desire???? Hmm är valet däremellan verkligen så svårt;)?