Problem: Problem med SGS2 och Tele2

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Waterflow, Aug 15, 2012.

1. Waterflow

Waterflow Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    Hela detta året har jag haft problem med telefonen och Tele2 men det har blivit värre de senaste månaderna. Det som händer är att datatrafiken försvinner periodvis och det händer helt random morgon som kväll. Dessutom kan datatrafik vara igång men när jag försöker surfa eller dylikt så går den inte över till "H" från "3G" och det ser ut som att den försöker koppla upp sig (grön pil upp) men inget händer. Det har även hänt att nätet lägger ned så att jag bara kan ringa nödsamtal.

Sen händer det ofta att jag får SMS om att någon försökt ringa mig även när jag har full täckning och datatrafik trots att jag inte hört personen ringa och inte har något missat samtal.

Jag funderar på om det är telefonen som är kass eller om det är Tele2 som är kassa eller kanske både och?

Någon som vet vad som händer eller kan hjälpa mig?

2. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan bara nicka och instämma att jag har upplevt liknande problem, iaf med datatrafiken. Någon gång har det hänt att den helt tappar täckning där den borde ha det.

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ajdå... Såna här problem är alltid kluriga... Det jag skulle göra är att:

1. Ring till Tele2... Kanske de skickar ut ett nytt Sim-kort för att se om det fungerar bättre?
    2. Pröva stäng av Fast Dormancy!
    3. Pröva göra en Wipe Cache Partition/Dalvik Cache... Och uppdatera givetvis till senaste (Android 4.0.4)
    4. Fabriksåterställning!

4. inact_0030

inact_0030 Guest

Detta är ett Tele2-problem och det har kommit på senare tid. Jag har haft det då och då och jag vet andra med andra telefoner men Tele2 som har sett det.
    Jag tror att det beror på att det börjar bli trångt nu när det har pressats ut nått så enormt mycket surftelefoner. Har anmält detta men det händer inget.

5. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan säga att du _inte_ behöver göra några återställningar, eftersom jag har ett teliaabb. också har sett att telefonen fungerat flawless i dagarn med teliakort samtidigt som det går jojo i tele2:s nät.

Du är iaf inte ensam, jag har samma problem, men det har blivit bättre på sistone.

Waterflow likes this.
  6. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

igår hade tele2 problem i hela Sverige med datatrafiken oberoende av telefonmodell. Minns att en liknande sak hände i våras. Inte säkert att det har med din lur att göra, kanske är det Tele2 som har en dålig period?

7. Waterflow

Waterflow Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Flip 5
    1. Har testat med nya SIM kort och det har tyvärr inte hjälpt.
    2. Inte testat
    3. Inte testat
    4. Har länge velat göra detta men ska testa :)

Vidare till alla som skrivit att det är något fel på Tele2 nätet. Jag gick till deras butiker där en tekniskt kunnig i personalen hade ett långt samtal med mig om att Tele2 faktiskt haft flera kapacitetsproblem det senaste. Visst minns jag den dagen då nätet var nere helt och hållet i en hel kväll. Men det värsta är ju nästan faktumet att jag inte kan lita på att jag kan kolla när bussarna går p.g.a. att datatrafiken fungerar sporadiskt.

Sen är det självklart skönt att veta att det inte är fel på telefonen då jag funderar på att sälja den och köra Halebop med en SGS3 istället :)

Tack för alla svaren so far.

8. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    De där är ju ändå märkligt. Tele2 och Telia använder ju samma 3G-sändare. Iofs så routas trafiken i deras respektive egna nät. Frågan som jag ställer mig då är om de verkligen är masterna som problemet sitter i eller om de är Tele2:s ipnät som sammankopplar allt har issues? Eftersom de är ju bara detta som skiljer sig ifrån Telias ditto.

Anyway, jag är skit trött på Tele2. Deras nät är fan sjukt eftersatt. Jag kan bara prata om där jag är dock vet inte hur de ser ut i resten av landet. Men som sagt Göteborg och Borås suger FETT. Vi ska som tur är byta operatör nu 1 okt.. då blir de Telenor.. hoppas dom är bättre. Har hört mkt bra om dom. Vi har ju Telenor ute på 152st installationer runt om i landet och tittar jag det senaste dygnet har inte en endast av dessa noder dött. Rätt impad av de.

9. rodak

rodak Professional Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
  10. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Default inställningarna här. Jag har precis bytt mobil också (S2 till S3) och de är exakt likadant. Dessutom varje gång jag har problem så har kärringen haft problem också och hon har S2 med Comviq Kontakt. Så de är nätet och inte mobilerna.

11. Enarmad

Enarmad Youth Droid Medlem

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Det där med att det inte ringer o att man bara får ett sms om missat samtal/mobilsvar har ev med mobilen att göra. Min SGS2 brukar ibland göra så...trots full mottagning. Jag har 3.