Problem med skärmen under samtal.

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av Hullabaloo, 19 feb 2010.

1. Hullabaloo

Hullabaloo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej!

jag har ett väldigt irriterande problem med min telefon. När jag ringer så "blinkar" skärmen okontrollerat. ibland så märks det inte så mycket då skärmen bara blir svart nån sekund i taget, men ibland blinkar den hela tiden och ibland är den nästan helt konstant kolsvart.
    Detta betyder som ni kanske kan räkna ut att jag inte brukar kunna lägga på och andra såna roliga saker :).
    Detta händer bara under samtal (spelar ingen roll om jag ringer upp eller blir uppringd) och dom fyra knapparna på skärmen funkar inte häller under tiden skärmen är svart.
    Jag kan också tillägga att problemet kvarstår efter att jag har uppdaterat till 2.0.1, vilket jag hoppades på skulle lösa problemet.

Är det någon annan här som har detta problemet eller kanske har tipps på hur jag kan lösa detta?

Last edited: 19 feb 2010
  2. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det låter nog som att det kan vara fel på telefonens proximity sensor som kanske ger varierande data som leder till att skärmen stängs av/sätts på alternerande.

Vet dock inte hur man stänger av den funktionen.

3. Hullabaloo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack Gunde! :) Efter lite google sökningar och egna experiment har jag nu kunnat verifiera att det är problem med censorn. Men om jag håller telefonen lite längre ut från kroppen och inte har båda tummarna ovanför skärmen(som jag brukar) så verkar det funka bra!

Imorgon ska jag försöka hitta ett sätt att justera censorn, men nu är det dags att sova. :)

Last edited: 20 feb 2010
  4. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Min brukar ha sig lite den med, trots att den ligger på bordet (använder headset) och alltså inte har något i närheten av sensorn. Men bara de första 5 sekundrarna eller så, sen tar den sig samman.

5. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Om du har rootat bör förhoppningsvis du kunna antingen justera den eller helt enkelt tömma dess config och se om det löser problemet. :)

6. Hullabaloo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror att största anledningen till att det strular är för att jag är vänsterhänt, och använder då högerhanden som stöd och då placeras högertummen naturligt ovanför sensorn :P.

känner mig ganska dum nu faktiskt :o.