Hejsan! Har nyligen köpt en HTC Magic och har nu efter ett par dagars användande börjat få problem. Det är själva touchdelen som slutar fungera ibland - otroligt störande om man vill använda telefonen just då. Man kan fortfarande använda 'trackballen' för att ta sig fram i luren - men inte använda fingrarna på skärmen. Touchdelen kan vara helt död en period för att sedan funka felfritt en stund. Mycket märkligt Så nu undrar jag om någon annan har upplevt liknande problem? Finns det något sätt att fixa det utan att lämna in mobilen? Mvh Johan
Behöver inte vara ett hårdvaruproblem. Är man väldigt torr om fingrarna eller har den liggandes på ett bord så kan jag uppleva samma fenomen. Vilken mjukvara har du installerad, att jag undrar är för att första uppdateringen som kom gjorde skärmen mera responsiv? Kolla på build number under Settings -> About phone.
Jag har inte uppdaterat mjukvaran - har endast ägt telefonen i ett par dagar. Build number är: 2.16.401.5 146733 CL#33743 (?).
Prova med att uppdatera den med den officiella uppgraderingen från HTC. Dock så får du svårare att roota telefonen efteråt, om du nu ens hade en tanke på att göra det.
Har inte haft behov av att roota den än - vet inte riktigt vad det innebär (än =>) tbh. Jag antar att man så småningom hittar apps som kräver en rootad lur - kanske skall göra det innan jag uppdaterar. Jättetack för ditt svar förresten. Som min status säger: 'baby droid' - stämmer bra på mig.
Har uppdaterat till 2.20.401.2 nu - men upplever fortfarande att touchskärmen ej fungerar ibland. Känns som att det är när telefonen har varit inaktiv ett tag. Någon som har upplevt samma sak? Tips och trix för att fixa detta?
Tyvärr måste jag ge upp mitt felsökande nu. Antingen har jag extremt torra händer eller så är det ett hårdvarufel av någon sort. Det blev ingen förbättring efter uppdatering och jag har inte kunnat hitta någon som har haft samma problem.. Nu återstår att reklamera telefonen, men jag har hört att det är företaget Anovo som har hand om HTC.. vilket oroar mig. Jobbar inom handels själv och har inget positivt att säga om dem..