Problem med skärmlåsning efter uppdatering.

Diskussion i 'Hero' startad av Poperor, 1 juli 2010.

1. Poperor

Poperor Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Innan uppdateringen till 2.1 så kunde jag trycka på röd lur för att släcka skärmen och låsa tangenterna, mycket bra funktion då jag slipper vänta på time-out på skärmen innan jag stoppa ned den i fickan.

Efter uppdateringen verkar detta inte funka. Såg att någon skrev någonstans om samma problem. Där var det spareparts som bråkade. Avinstallation och nyinstallation löste det hela. Provade detta men det hjälpte inte mig.

Någon som har något tips, vill ju faktiskt kunna låsa skärmen snabbt och smidigt.

Per

2. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Hmm jag kör 2.1 iof den hackade EU versionen men iaf, jag har inga problem med att göra exakt det du säger, händer det något alls när du trycker på knappen?

3. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

var ett tag sedan jag pillade med spareparts men jag tror man gör såhär, i spareparts ställ in "end call button behavior" tror jag det är, ställ den på "go to sleep" :)

4. Poperor

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Echt: Det händer ingenting då jag trycker på knappen, håller jag den inne så kommer jag till menyn där man stänger av luren med mera.

Lucke: Jo, inställningen finns men det står "gäller endast 1.5", jag har den inställd på home+sleep, det gör ingen skillnad.

Frågan är bara detta knapplås är det en funktion på spareparts eller ligger det i operativet.

Hur gör ni andra, inväntar ni timeout på skärmen innan ni stoppar ner luren i fickan eller chansar ni på att telefonen inte börjar ringa upp från fickan.
    Tycker det är jäkligt drygt att behöva vänta på timeout, borde finnas något enkelt sätt att låsa kärmen.

Per

5. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Alla alternativ utom "Go to sleep" funkar endast i 1.5. Väljer du någon av dom kommer inget att hända.

Välj "Go to sleep" så kommer röda luren släcka skärmen

6. Poperor

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

TACK SKYWRITER!!!!

Har verkligen saknat funktionen, ställde ned timeouten på skärmen till 15 sek för att få den att låsa snabbare. Detta medförde en massa andra irritationsmoment istället.

Per