problem med skärmregistreringar

Diskussion i 'Hero' startad av xterm, 16 okt 2010.

1. xterm

xterm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Senaste veckan har min Hero (som fungerat prickfritt fram tills nu) att bete sig väldigt konstigt..

När jag håller på att skriva meddelanden så börjar den helt plötsligt att tolka fingertryckningar helt fel.

T.ex
    Jag trycker på ett tecken i översta raden på tangentbordet och den tolkar det som att mellanslag + m och b trycks ner samtidigt.

Det är helt slumpartat. A kan bli backspace och t kan bli m + backspace..

Först trodde jag det var något fel på tangentbordet (kör swiftkey) men jag ställde om till det vanliga tangentbordet och får samma fenomen.

Det är dessutom likadant i menyn efter att felet uppstått. Den tolkar inte sveprörelser i menyer och byta hemskärm är väldigt avigt. Jag har noterat att det är sämst mottagning längs nederkanten på displayen. Det kan vara svårt att, vid dessa tillfällen, trycka på telefonknappen eller på plus-knappen. Det händer ingenting då

Lika snabbt som felet uppstår försvinner det igen.. Och då fungerar allt som vanligt. Vilket betyder att om jag tar med den till Telia så lär den ju fungera hur bra som helst där. Och säkerligen när den går iväg för teknisk undersökning

Jag har naturligtvis provat att rengöra skärmen noga och även testat att tvätta mig om händerna för att se om det månna är "feta fingrar" som är orsaken..

Någon här som upplevt samma sak med sin Hero? Kan det ha hänt något i någon uppdatering som kräver rekalibrering av någonting?

2. drewi

drewi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Ladda ner appen "multi touch paint" och testa när du har problemet, då ser du lite mer exakt vart fingertryckningarna registreras

Just nu har jag problem med att jag inte kan trycka längst ner på skärmen (tex på mellanslag) och när jag trycker på tex punkten y=150,x=200 så registrerar den det som att jag även trycker på punkten y=0,x=200, där y=0 är längst ner på skärmen

3. Jaevlar

Jaevlar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hade likadant problem med min Hero. Lämnade in den för service, de bytte skärm och nu funkar den oförskämt bra :-)

Verkar vara ett rätt vanligt hårdvaruproblem. (Efter vad jag kunnat utröna genom att sökt runt på nätet). Reparation nästa...