Problem med skriva ut - HP LaserJet P1102w

Diskussion i 'Off Topic' startad av Droid55, 7 jul 2016.

1. Droid55

Droid55 Guest

Jag har problem med skriva ut med min HP LaserJet P1102w. Skriver sällan ut men behöver nu skriva ut... Den ska kunna skriva ut trådlöst och med sladd och har gjort så tidigare. Nu fungerar inget av det.

Skriva ut trådlöst - offline hela tiden.
    Skriva ut via USB - får meddelande om att mata ut den hela tiden...

Tycker HP:s hjälpsida är förvirrande. Någon som har skrivaren eller som är duktig på sånt här?

Begriper inte hur (om det är mjukvaran som behöver uppdateras) hur jag gör det när den inte ens ansluter via USB.

Använder Mac, senaste OS X.

2. Droid55

Droid55 Guest

Testade starta om min dator (stänger ju aldrig av den) och då fungerade anslutningen via USB. Inte trådlöst men skitsamma. Får undersöka det senare.

3. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Testat att starta om skrivaren?

Har haft en hp och nu en epson som efter ett par dagar veckor som hänger sig, så man måste dra ut sladden.
    Skriver bara ut trådlöst.

4. Droid55

Droid55 Guest

Testa starta om skrivaren var det första jag gjorde men anslutningen via USB kickade igång först när jag startat om datorn. Fast trådlöst löste jag det inte.

Min skrivare är för övrigt inte kopplad jämt utan är undangömd. Så varje gång jag använder den får jag dra fram strömkabeln. Skrivaren ska vara mer tillgänglig när jag kommer in i mitt eget rum.

Misstänker att det har med drivrutiner/programvara att göra (saknar senaste?) eller att jag har ny router och att något måste ändras pga. det.

5. Gubbar

Gubbar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har du ny router så är det det som är problemet. Du måste gå in i inställningarna på skrivaren och ansluta till nya routerns wifi.

6. Droid55

Droid55 Guest

Hur ändrar jag inställningarna? :innocent:

Försökte verkligen sist men hittade inte. Har liksom inte rört något sen jag satte upp den första gången.