Problem med sms

Diskussion i 'Galaxy S' startad av hinreich, 30 aug 2010.

1. hinreich

hinreich Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har lite problem med att ta emot sms från vissa kompisar (största delen tele2). Problemet försvinner när jag gör en fabriksåterställning, men återkommer efter några veckor.
    Jag undrar mest bara om någon annan här har liknande problem?
    Det verkar mest som att det är fel på simkortet eller nätet, inte mobilen.
    Eller vad tror ni?

2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

3. hinreich

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

4. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Tror det var någon annan som hade liknande fel här på forumet.
    Kan dom skicka nytt sms till dig?

5. hinreich

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nej det går inte förrän jag återställt mobil. Då får jag en hel drös med sms.
    Ska få nytt simkort, så får vi hoppas på att det är där felet ligger. Jag skriver och berättar mer om hur det går.

6. hinreich

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan konstatera att det inte var något simkort-problem. Samma problem har kommit igen så nu blir det att skicka den på service. Typiskt lixom...

7. Carl_XII

Carl_XII Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har du kollat inställningarna för Messenger om numret till Meddelandecentralen har förändrats? Återställ det till det nummer det ska vara (enligt din operatör) så kan du nog skicka sms igen.

8. SvartaMalin

SvartaMalin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är med om nästan samma sak! Förutom att inga sms kommer fram, det spelar ingen roll vilken operatör de skickas från. De sms som faktiskt kommit fram, har inte skickats från en fysisk mobil, utan från någon slags dataprogram.

Första gången så lät jag bara mobilen vara, och efter tre dagar så rasslade alla sms som jag fått under de dagarna in, och sen funkade den någon vecka eller två till.
    Jag ringde telia och beskrev problemet, hon såg att det har skickats sms som inte kommit fram, och hon felanmälde problemet till teknikerna. Dagen efter ringer jag dit och kollar läget, och de säger då att det inte är något fel från deras sida.
    Jag besöker en teliabutik, bara för att se vad de skulle säga. De säger att jag ska fabriksåterställa mobilen en gång, och funkar inte det så ska jag göra det igen, och funkar det inte andra gången, då ska den skickas in.

Detta har hänt några gånger nu, och jag börjar vara riktigt irriterad. Jag fick min Galaxy samma dag som den släpptes här i Sverige, så jag börjar fundera på om det är någonslags tidigt måndagsexemplar jag fått.

Jag har även lite hopp till att Fro-yo skulle lösa problemet (och varför det skulle göra det, har jag iiiiingen aning om :P), för jag vill verkligen inte skicka in den. Det tar ju tusen år att få tillbaks den!

9. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hört flera på forumet som det hänt samma sak för.

För mig har det hänt två gånger att telefonen blandat ihop sms från kontakter.

10. Prema

Prema Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

MMS/SMS allvarliga fel

Operatör Telenor.

MMS
    Min telefon har allvarliga problem med att ta emot och skicka en del mms. Telenor har utrett detta i månader utan att hitta något operatörsrelaterat problem.

SMS
    Ännu allvarligare är att min SGS emnellanåt blandar ihop avsändare/mottagare av sms. Hänt flera gånger att jag svarat på ett SMS och det har gått till någon annan. Dessvärre blet det riiiiiktigt pinsamt igår. Sånt ska inte kunna hända!

Fler som har samma problem?

Tips på lösningar?

11. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Yes, förra inlägget :P

Det här med att den blandar ihop sms kan vara en allmän android bug också. Tråkigt att man inte kan lita på den, jag kollar alltid föregående sms och namn nu för att veta.:ehm:

du vill inte dela med dig av din pinsamma historia kanske:D

12. noname

noname Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Samma här..