Problem med spontana omstarter

Diskussion i 'Galaxy Ace' startad av Jack Bohlen, 8 mars 2011.

1. Jack Bohlen

Jack Bohlen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Har en bekant med en Ace som säger sig ha spontana omstarter. Personen finns tyvärr inte på samma fysiska plats som mig själv just nu så jag har inte fått uppleva problemet själv, personen ifråga är inte särskilt teknisk kunnig (vilket först fick mig att fundera över handhavande fel) och påstår att inget särskilt har försigåtts innan den startar om. Därför är jag nyfiken på om swedroidarna också upplever det här eller om det helt enkelt rör sig om ett måndagsexemplar.

2. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag har en ACE sen några veckor tillbaka och har inte haft olyckan att vara med om någon omstart även fast den bara varit avstängd 1 gång sen jag köpte den.

3. DaLundh

DaLundh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har en Ace och har upplevt samma grej - detta var dock innan nya firewiren kom i början på mars.
    Har en misstanke om att av/på-knappen blev intryckt när jag hade telefonen i sitt fodral och därav orsakade omstarterna. Men, det är jag inte helt klar på..

4. hallebubbsan

hallebubbsan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

samma problem på min flickväns telefon. lite spontana omstarter när som. och ibland är det en process som stängs av när det ringer så att samtalet bryts. ingen som vet lösning på det? den är 2 veckor gammal så man kanske skulle gå och byta den isf.

5. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Första frågan till er som har problem; har ni uppdaterat till 2.3.3? Jag har numera sålt luren men efter uppdateringen blev den mycket stabilare och en del problem som fanns innan uppdateringen försvann efteråt.

6. hallebubbsan

hallebubbsan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, den är uppdaterad. Vet inte om hon har fått några omstarter efter det.

7. NBT

NBT Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Detta problem är vanligt bland SGA, fenomenet kallas "SOD" (Sleep of Death). Det är när man har haft på wifi:n och gått utanför wifi-zonen, då tenderar telefonen att starta om (vilket är ett bugg). Är ni på ett ställe där wifi-signalen är väldigt låg kan mobilen komma i kontakt med wifi-signalen och sedan släppa signalen, kontakt, släppa etc. om och om igen, då ökar chansen för att en omstart ska ske.

Ett tips är alltså att stänga av wifi om ni inte använder den.

Last edited: 28 augusti 2011
  8. OllieWille

OllieWille Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Händer ju alla!

Samma här man min stänger av sig och sen efter ca2 tim startar den sig, mellan den tiden kan man ej starta den ifall man inte tar ut och sätter i batteriet igen, pinsamt i skolan när den låter "be bobobob bä bö" o_O
    Har hänt 4 gånger i klassen och säkert 80 gånger hemma! :(

9. DaLundh

DaLundh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det har inte hänt en gång för mig efter uppdatering till 2.3.3 som kom i slutet av juli.

10. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.361
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Galaxy Ace är en telefon ned många buggar i mjukvaran. Efter min tid med luren (1,5vecka) upplevde jag mååånga buggar..twlefonen böec även utbytt. Det gäller både Froyo och Gingerbread firmware.

WiFi buggen är inte löst i 2.3.3 heller. Den vart värre i båda mina mobiler.

Alla buggar fick mig att ångra köpet och lämna tillbaka den, enligt NoN service personal i lagershopen var problemen kända.

Sent from my awsome Galaxy S using Tapatalk

11. svartis

svartis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

hade problem med både stock och rommar byggda på stock. Har inte haft några problem efter att jag slängt in cyanogenmod på den, trots att det är beta!