Problem med Spotify och Spica?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av bernard, 1 dec 2009.

1. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 279
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    När jag lyssnar på musik genom Spotify på Spica får jag en del problem med ljudet, det blir stundvid rejäla distorsioner. Någon annan som erfarit detta?

Problemet gäller även spellistor som jag synkat och sparat på minneskortet liksom vid direktspelning över Wi-Fi och över 3G. Värst är det vid 3G/Wi-Fi-uppspelning.

2. Mackis

Mackis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det enda jag märkt är att de låtar jag lyssnar på hackar till var 30:e sekund när jag kör över 3G, försvinner nästan helt när jag kör offline

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 279
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Provade att formatera minneskortet och gjorde en fabriksåterställning, verkar fungera betydligt bättre nu. Blev lite orolig där för en sekund eller två.

4. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Har du wlan igång?
    När jag lyssnar via spotify så hackar det för mig oxå när wlan är igång .

5. azek

azek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

får också missljud när jag lyssnar via wlan, inte så mycket på det jag laddat ner. tycker det blir bättre om jag kört taskiller och det är lugn och ro förövrigt i mobilen. är väldigt nöjd annars, lite svårt att ställa om bara till android, men det är en angenäm utmaning!

edit: det är inte helt sprakfritt på datorn heller... tror det är hos spotify problemet ligger.

Last edited: 4 dec 2009
  6. azek

azek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag upplever samma fenomen med youtube, någon mer som gör det!?

7. LeBär

LeBär Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem, gjorde en factoryreset och då fungerade allt prima men problemet kom tillbaks efter nån timma :(

8. LeBär

LeBär Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

azek upplever du fortf samma problem? På min lur verkar det komma och gå, mkt irriterande är det iaf :(

9. azek

azek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jepp det finns där, att ladda ner musik och lyssna går inte pga spraket. Annars fungerar det bra när musiken är synkad. Någon som varit i kontakt med samsung? Tänkte ringa imorgon.

10. aaalex

aaalex Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja spotify funkar verkligen skit med spica. Bara nedladdat material är värt att lyssna på. Youtube likadant. Däremot laddade jag ner SR appen som funkar klockrent.
    Dessutom har mina nedladdningar försvunnit nångång och har du varit tvungen att ladda ner alla låtar igen.

Annars en grym telefon.

Azek: Vad fick du för svar av Samsung?

11. azek

azek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Rekommendationen från Samsung är att göra backup och en fabriksåterställning, de har inte det problemet på sitt Spica exemplar.

LeBär har ju erfarenheten av att det kommer tillbaka vilket jag påtalade och Samsung ber oss återkomma om problemet kvarstår efter en fabriksåterställning.
    Jag återställer för stunden och återkommer.

Så ring och påtala det på support 07717267864

Edit: Provade mot WLANet efter återställningen när jag kom hem och det beter sig likadant. Den här gången fick supporten vara med och lyssna på både youtube och spotify. Har fått rådet (mycket trevligt samsungsupport) att prova mot ett annat nätverk, om det inte skulle fungera pratade dem om att lämna in på service... hmm vill inte men vad göra!?

Last edited: 9 dec 2009
  12. LeBär

LeBär Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok jag har labbat lite med luren på kvällstampen och jag kan nu reproducera ljudproblemet och fixa det temporärt. Detta funkar på min lur det vore intressant om någon annan också testar med sin:

Låt telefonen gå in i väntläge när den är anslutet till ett trådlöst nätverk (och då antagligen stänger av wifin för att spara batteri).

Lås upp telefonen, den kopplar nu upp wifin igen om man tittar på ikonen längst upp. Ljudet blir på min lur blir nu skrovligt om man tex tittar på youtube klipp i youtube applikationen som kom med (men dock inte om jag tittar på en film från minneskortet kan jag tillägga).

Om jag nu, utan att låta luren gå i väntläge igen, med switchers programmet som också kom med luren stänger av wifi och startar den igen så försvinner skrovligheten i ljudet.

Låter jag nu luren gå ned i väntläge igen så kommer ljudet vara skrovligt igen när jag låser upp den. Och blir sämre för varje gång jag låter den gå ned i väntläge.

Eftersom ljudet bra ibland är dåligt och problemen går att reproducera så tycker jag att det skriker mjukvarufel (jobbar med inbyggd mjukvara), eller så har vi kanske fått en lur som byggts med udda komponenter så bara vi får dessa problem..

13. aaalex

aaalex Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har kommit en ny uppdatering av spotify. Just nu får jag inga störningar. Kanske bara för tillfället. Förhoppningsvis är det permanent

Edit: Nej den hjälpte inte. Så fort jag la ifrån mig den ett tag och körde igång igen så harklade sig låten fram igen.

Edit igen: Ja låter bättre om man använder switchers, men hur ska man lösa det här så det blir en permanent lösning. Meddela detta till Samsung.

Last edited: 9 dec 2009
  14. azek

azek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Snyggt jobbat, ingen lösning direkt, men det bra om var och en påpekar problemet och försöker beskriva det så bra som möjligt. Ring supporten via det nr som finna längre upp i tråden!

15. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Har even mailat till Samsung angående och streama aac låtar via netradio,det höres ut som ett segt kasettband.Streamer jag i mp3 är det inga problem.

16. LeBär

LeBär Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som hittat en bra lösning?
    Själv har jag upptäckt att jag inte alls har några problem när jag är uppkopplad mot jobbets WiFi eller när jag har ljudet i mitt bluetooth headset. Vad det beror på vet jag inte men jobbet verkar köra på en ovanlig kanal på WiFin. Ska testa lite när jag kommer hem idag..
    Själv har jag en linksys WRT54GL router om jag minns rätt .. kanske är det bra problem med den?

Har också ringt samsung men det kändes verkligen låg prio för dom att hitta en lösning och hon som jag pratade med tog bra mitt nr och skulle ringa tillbaks när dom hittat en lösning..

17. robber

robber Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

En fråga om Spotify på Spican!

När man väljer offlinemode laddar den ned allt på mobilen minne eller till minneskort? Måste bli kaos om den laddar till mobilens minne då det bara är 200mb?

/R

18. azek

azek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Musiken i offlinemode ligger på minneskortet.

19. A_Galaxy

A_Galaxy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Den lägger allt på minneskortet

Måste tillägga att efter att jag tog ut mitt minneskort och använde ett annat som ja lagt en del bilder från digital kameran blev ja tvungen att synca om alla offline listor på kortet.

Last edited: 16 dec 2009
  20. aaalex

aaalex Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det var väl inte så konstigt.