Jag har haft Spotify nu i drygt en månad i Heron och det har kommit två uppdateringar sedan dess, snabbt jobbat msåte man säga. Problemet är bara att det har blivit sämre Första versionen fungerade ganska bra, den funkade som den skulle även om jag saknade vissa features. Men när jag uppdaterade första gången så började programmet tappa inställningarna. Förr kunde jag spara login+pwd samt om den skulle ha repeat och shuffle på eller hur den skulle synca osv, nu är det helt borta Andra uppdateringen fick med sig problem att musiken helt enkelt dör mellan låtbyten. Så fort man tar upp telefonen och låser upp den så kör den igång, nästan som den väntade på att telefonen skulle vakna. Är detta något som är specifikt för mig eller så är skiten?
Problemet med autoinlogg löses på sättet ovan.. Det är problemet med att musiken pausas mellan låtarna tills man låst upp telefonen upplever jag också.. Trodde det var att den tappad kontakten med mobilmasten men det verkar vara nåt annat.. Ibland när detta händer har även programmet stängts ned och man måste starta upp det igen.. Riktigt störande.. Någon annan som har problem med shufflefunktionen? Dels tycker jag att den ofta väljer samma låtar flera gånger trots att det är en playlist med 300 låtar.. En annan konstigt sak som händer om jag spelar en låt och sätter igång shuffle så spelar den samma låt en gång till direkt efter.. Det är en hel del småbuggar tycker jag men överlag så känns det rätt fantastiskt att det fungerar så bra att streama över mobilnätet.. På de ca två milen in till jobbet blandat med buss och tunnelbana hackar det ofta inte en enda gång..
Jag har samma problem med pausen mellan låtarna, dvs jag måste låsa upp telefonen innan nästa låt kommer. Vad kan detta bero på och hur fixar man till det?
Jag har också problem med shuffle, väljer alldeles för ofta samma låt löpande. Någon sorts bugg måste det vara.