Problem med STHLM Traveling

Diskussion i 'Applikationer' startad av Wongo, 22 aug 2010.

1. Wongo

Wongo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har lite problem med STHLM Traveling till min Desire. Det är nämligen så att den verkar tycka att man behöver minst fem minuter för att byta tåg/buss. Igår kväll skulle jag åka buss och sedan tåg, där det var 3 minuters mellanrum (samma hållplats). Appen verkade tycka att jag var en gammal farbror med permobil, så den tyckte att jag skulle vänta 33 minuter istället...

Finns det några inställningar för detta, eller en annan app som fungerar bättre?

2. johannilsson

johannilsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Idag kan man inte ställa in tid man behöver för byten utan den använder SL's föreslagna tid. Skulle gissa att det är den tid de räknar med att man behöver och för att resegarantin ska gälla. I en framtida version kommer det finnas val för att öka eller minska tiden man behöver för byten.

Om tiderna är återkommande fel mot vad som visas via sl.se säg gärna till vilken tid och vilken resa du gjorde så ska jag kolla upp det.

3. Wongo

Wongo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om jag gick in på sl.se så sa den att jag skulle hinna med om jag hade 3 minuter, men inte i mobilen...

Det var Torvmossegränd till Åkerstorp.

614 till Täby Centrum 19:40-19:50
    Roslagsbanan mot Österåker 19:53 (sl.se) 20.23 (mobilen)
    Sen var det buss 623 från Åkers Runö, gick 20.43 och man kom fram 20.40 med tåget.

4. johannilsson

johannilsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag lyckas inte få sl.se att visa avgången 19.53. Inte heller med valet "Jag går snabbt". Men fler val för sökning i appen är på gång, ledsen att du fick vänta. Alternativt finns även realtidsvyn om man vet sedan tidigare vilka hållplatser man gör byten via.