Problem med surfabonemang

Diskussion i 'Samsung' startad av baracken, 24 mar 2011.

1. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jo så här ligger det till, jag köpte en GT och satte i mitt telenor 16Mbit sim-kort i den och den verkar inte riktigt tycka om det. Det kommer upp att sim kortet blivit urkopplat och startar om sig "sim detached" och så får jag problem med nätverket ibland.
    Satte på kvällen i mit vanliga telefonabonemang som också är telenor, och det verkar fungera hur bra som helst. Har inte fått några omstartar än med det kortet.

Någon som kanske har en förklaring på detta?
    Är det så att 16Mbit bara är för mycket för den eller är det något med att det är till mobilt bredband egentligen?
    Har haft det kortet i min DHD utan problem.

2. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Hej
    jag tror inte det är problem med hastigheten, utan det kan vara problem med ditt simkort, hur länge har du haft det?, kan vara så att du måste uppgradera ditt simkort, det kommer ju nya simkort hela tiden, kontakta Telenor och berätta att du har problem med det simkortet och det fungerar med andra simkort, då brukar dom byta ut det kostnadsfritt
    mvh herrn

baracken gillar detta.
  3. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Kortet till bredbandet är väll snart två år, det vanliga har yttligare två år på nacken. Men ska ta upp det med telenor som du sa. Blir lite osäker på om jag faktiskt inte haft lite sådana problem när jag haft usb-dongeln också. Kan ha hänt något i fförra dongeln, typ överhettat eller liknande.
    Men jag tackar för svaret så får vi se om det blir lösningen på problemet :)
    Så länge får GT:n vara stand-in för min DHD ^^

4. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Har fortfarande problem :( men nu startar inte taben om sig med surfabbonemanget i men får jättedålig hastighet och massa felmeddelanden på internet, facebook, bdb och liknande. Någon som kan ha en förklaring på detta?
    Har fått nytt sim-kort så nu kan det inte vara det i alla fall.

5. Vladde

Vladde Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej jag har ett liknande problem med Telenor Simkort jag har installerat installations sms för internet inställningar jag kan ringa och skicka sms men kan ej surfa på 3G jag får svaret att det inte finns nätverk... när jag kopplar upp den via Wifi så funkar den givetvis men inte med 3G och hittar inte var jag kan göra fler inställningar? Någon som vet Obs GT är köpt på Webhallen och den var konfigurerad på Tjekiska eller nåt innan jag byte språk..

6. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    SMS inställningar funkar sällan med Android utan man får ställa in APN manuellt och se att inget saknas...

https://swedroid.se/wiki/index.php?title=APN-inställningar

Vladde gillar detta.
  7. Vladde

Vladde Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack det funkade

ja tack för svar...:cool: det var bara att ställa in APN precis som på en router.