Problem med surfning via wlan/browser

Diskussion i 'Hero' startad av MariaR, 14 jan 2010.

1. MariaR

MariaR Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    har fått ett lite mysko problem. När jag är hemma och ansluten till wlan-et så kan jag inte surfa via browsern. Andra app-ar däremot (gTasks, Peep, Facebook, kalender, mm) uppdaterar som de ska.

Jag har nu provat både att stänga av och starta om wlan-anslutningen i telefonen, att stänga browsern ordentligt (via Advanced Task Killer) och t o m startat om hela telefonen.

Någon som har nån idé vad det kan handla om?

2. ivalo

ivalo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hade exakt samma problem har gjort mig galen frams till jusrt precis nu när jag kopplade ihop telefonen med datorn, då fungerade det.

använder du spotify? isåfall ska du avmarkera synca offlin e playlists över 3G, tror att det kan ha varit det som löste det för mig, vet dock inte säkert.

3. MariaR

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, har Spotify, men syncar inte över 3G. Och Spotify har jag haft längre än problemet, så jag tror inte att det är det... Har laddat ner lite nya appar, så jag får prova att avinstallera ett gäng och se (kommer bara inte riktigt ihåg när problemet uppstod).

En app jag använder ganska flitigt och som är ny är gTasks - nån som har haft problem med den?

4. ivalo

ivalo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fungerar det om du försöker ansluta till browser med 3G/ mobilt internett?

5. MariaR

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det har funkat klockrent hela tiden.

Nu har jag avinstallerat ett gäng spel-appar (bl a Raging Thunder och ett pinball) och det verkade lösa problemet. Iaf tillfälligt... :-)