Problem med Sveriges Radio & Spotify (+ en sak till)

Diskussion i 'Wildfire' startad av korikou, 27 aug 2010.

1. korikou

korikou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Hey! Skaffade en Wildfire för ett par dagar sen och är frustrerad av att Spotify och Sveriges Radio laggar/buggar/hoppar och skuttar (you name it). Man kan lyssna men det kopplar ner sig så ofta att det till slut blir omöjligt. Någon som har något bra svar på vad 17 det är frågan om?! (det här inträffar överallt, bor i Stockholm och har aldrig haft något problem med Spotify eller Sveriges Radio på min x10 mini):ehm:

Sen undrar jag (kanske dum fråga) - men 3G swappar och så står det H uppe vid nätindikatorn. Antar att H är high speed? Eller? o_O

@korikou

2. Noseone

Noseone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ute i stugan så kan jag inte lyssna på SR över 3g på WFen, allt går för fort. Låter som en gammal svartvit film från 40-talet.

Fast här på jobbet så funkar inte SR-appen över huvud taget....

Nu funkar det här på jobbet men det går i 110% riktigt irriterande....

Last edited: 27 aug 2010
  3. korikou

korikou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Spotify laggar och helt enkelt tokstannar mitt i låtar och tar trehundra år på sig att spela upp nästa låt medan Sveriges radio gör exakt som du beskriver :( Tvingad att lyssna via "vanliga radion" - känns väldigt old fashion ...

Fler som har samma problem?

4. Swedie

Swedie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag upplever precis samma problem som ni beskriver med spotify... Totalt värdelöst!

5. adeadrat

adeadrat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

bara jag som inte har problem med spotify ? ;S .. kör de iof inte mer än i bilen o då kör jag samtidigt och då gör jag inte mkt mer än bara spotify till stereon.. annars använder jag den stationära datorn hemma för att få ljud

6. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Fixa offline-listor? Sen är det nog tungt att få ut tillräcklig bandbredd över vanlig 3G. Står det H där uppe är det inga problem, det står för HSDPA som är turbo-3g vilket ger tillräcklig hastighet. Sen är ju frågan vad ni har för abonnemang och så, har själv just förbrukat min månadskvot på 500mb och då stryper dom till 192kbps, och visst märks det att det går trögare att ladda :)

SR däremot funkar värdelöst för mig, låter speedat och hackar som folk säger, är nog fel på telefonens hantering av strömmande media.

7. Noseone

Noseone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

HUr felanmäler man då? JAg vill ju kunna lyssna på SR.

Edit:

Skickade till Sverige radio.

Deras svar:

Hej Nej det är inget fel med din telefon, bara att vår applikation har problem med Wildfire. Det är mycket olyckligt, men eftersom vi inte kan hitta vad som är fel hoppas vi att en uppgradering till 2.2 kommer att lösa detta problem. Hittar vi felet kommer vi naturligtvis att rätta till det, men som det ser ut just nu har vi som sagt inte hittat det.

Last edited: 2 sept 2010