Problem med svtplay i x10

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by fredde_93c, May 16, 2010.

1. fredde_93c

fredde_93c Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har problem med att se svtplay på min x10:a. Funkar helt enkelt inte, trotts att jag går in på deras mobilsajt. När jag klickar igång klippet jag vill se, laddas klippet i ca 20 sekunder och sedan står det att klippet inte kunde visas. Är det någon som har minsta aning om vad detta kan bero på?

Minst sagt tacksam för en lösning :)

2. toffe

toffe Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det fungerar för mig.
    Vad har du för videospelare? Jag har yxflash. Har ingen aning om det kan vara lösningen?

3. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej, det ska fungera direkt i X10:an. Jag gick in på SVTPlay direkt efter att jag köpt telefonen och det fungerade direkt utan att jag installerat något på den. Starta om fanskapet och testa alternativt kolla så att du inte installerat något dum plugin som ställer till det för dig.

4. Aegd

Aegd Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det fungerar inte direkt för mig och jag har också en X10:a. Jag har inte heller installerat några applikationer som ska jävlas med ordinarie inställningar. Det är bara youtube som fungerar med medföljande youtube applikation, men då ser filmerna ut som någonting från början av 90-talet rent kvalitetsmässigt.

5. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

SVT Play för mobil fungerar bra här (testade precis) när det gäller Youtube så kan du ställa in högre kvalité och det gör STOR skillnad annars ser det för jävligt ut rent ut sagt.

6. Aegd

Aegd Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag lyckades hitta så man kunde få högre kvalitet på youtube klippen genom appen, men det verkar inte som man kan göra det till "default" alltså så den alltid visar den i hög kvalitet, utan jag måste gå in på options varje gång jag vill se ett klipp i hög kvalitet.

När det gäller att se flash direkt i browsern så klagar den på att jag inte har flash 9 oavsett om jag går in på den mobila sidan eller vanliga sidan, det gäller inte bara SVTplay utan alla websiter som använder flash. Jag får med andra ord bara flash att fungera i youtube appen.

7. fredde_93c

MINA ENHETER

Jo precis. Youtube fungerar felfritt, men det är just när man kommer till play-sidorna som den antingen, på vanliga svtplay säger att den kräver flash, eller på mobilsajten att detta klipp inte kunde visas.

Men yxflash finns att hämta i butiken eller? Kan ju hoppas att det ska funka efter det men som det är sagt, svtplay ska funka med grundinställningarna.

8. daviden

daviden Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Youtube-appen ställer om sig själv i förhållande till vilken bandbredd som erbjuds.
    Slå på Wifi och Youtube:a, då är det "Hög kvalitet" som default. Dock inte över 3G, vilket jag också tycker är lite irriterande. Är inte direkt långa väntetider numera trots större dataström. :)

9. Aegd

Aegd Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte om jag är dum i huvudet, men jag fick tag på en version av yxflash och det ser bara ut att fungera som en spelare, yxflash verkar inte användas i varken default browsern eller i opera mini

10. Nervsjuk

Nervsjuk Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Yxflash ÄR bara en spelare.
    Kan tillägga att jag aldrig haft problem varken med svtplay.se/mobil eller YouTube.
    Kanonbra bildkvalitet båda via 3G och WiFi.
    Kanske ni som har problem har för låg hastighet på ert abbonemang?
    Jag har Tre Mobilsurf Max (10Mit), har dock aldrig kommit upp i mer än ca 3Mbit.

11. fredde_93c

MINA ENHETER

Nej men jag försöker kolla in svtplay.se/mobil via Wi-Fi. Men det funkar ändå inte. Vet inte om det är något fel på mitt abonemang, någon inställning eller så, eller om de är fel på mobilen. Tråkigt är det iaf!

12. bosse11

bosse11 Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Jag testade svtplay.se/mobil och det fungerar för mig. Kör .21 med TRE i medföljande webbläsare.

13. orvar

orvar Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Svtplay funkar bara ibland för mig. Jag installerade yxflash och sen funkade svt play en gång. Sen samma skit igen... Långt ifrån säker att det har med yxflash att göra. Testade sen att installera Opera, funkade en gång, sen inte mer...
    I övrigt är det bara youtube som funkar...

14. fredde_93c

MINA ENHETER

Funderar på om det kan ha något med routern att göra. Har nämligen bara testat svtplay över ett nät. Någon som vet om det kanske är i routern problemet ligger?

15. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

fungerar inte för mig får bara upp en fyrkantig box på mitten utav skärmen där klippet skulle varit...

16. fredde_93c

MINA ENHETER

Precis likadant för mig. En blå kub med ett frågetecken i, eller?
    Fast det är juförsig bara på vanliga svtplay. På mobilsajten laddar den ett tag för att sedan säga att klippen inte kunde visas.

17. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

ja precis så är det för mig, har jag något som ska installeras eller?

18. mikrokiwi

mikrokiwi Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Varken Android 2.0,2.1 eller 1.6 som X10 kör har inte stöd för flash. svtplay.se använder flash för att visa program.
    Däremot så funkar svtplay.se/mobil (det är den adressen du skall använda ;)) utmärkt på min X10a iaf :)

återigen svtplay.se funkerar inte och ska inte heller fungera, det är svtplay.se/mobil som gäller!

19. fredde_93c

MINA ENHETER

Okej. Men problemet är att svtplay.se/mobil inte heller funkar. Klippet laddas men efter ett tag säger en ruta att klippet inte kunde visas. Det är detta som gör att man blir lite skeptisk till det hela. Vad kan problemet bero på?

20. fredde_93c

MINA ENHETER

Allt löste sig. Det var routern som var problemet, inte mobilen. Testade med uppkoppling över ett annat wi-fi-nät. Nu funkar svtplay.se/mobil felfritt. Visste väl att jag kunde lita på min x10 ;)